Jelentősen megugrott a különböző elektromos fűtőberendezések – hősugárzók, radiátorok, konvektorok – eladása szeptemberben és október első három hetében, míg a hagyományos radiátorokat tavaly ilyenkorhoz képest kevesebben keresik – idézi a VG a cég közleményét.
Mindez arra enged következtetni, hogy sokan elektromos működtetésű eszközökkel próbálják kiegészíteni, vagy részben kiváltani a gázfűtésüket, hogy könnyebben maradhassanak a rezsicsökkentett, kedvezőbb fogyasztási határokon belül.
Ezt támasztja alá az is, hogy a dizájnban erős, ám drágább elektromos kandallókat kevesebben keresik, és elsősorban a funkcionalitásban erős modelleket vásárolják – olvasható.
A cég tájékoztatása alapján az elektromos radiátorok már júliusban, augusztusban is több száz százalékos eladásnövekedést generáltak az előző év azonos időszakához képest, de szeptemberben így is több mint a másfélszeresükre emelkedtek az értékesítések.
Az elektromos hősugárzókat tavaly és az idén is szeptemberben kezdték el keresni a vevők, ám míg 2021-ben az előző hónaphoz képest mintegy háromszorosára emelkedtek az eladásaik, addig
az idén az első őszi hónapban csaknem tízszer annyi fogyott belőlük, mint a nyár utolsó hónapjában.
(Különösen népszerűek a fali hősugárzók.)
Szeptemberben az elektromos fűtőeszközt vásárlók 52 százaléka a hősugárzót preferálta, körülbelül 36 százalékuk vett elektromos radiátort/konvektort, míg 12 százalék klímaberendezést, mivel több modern típus fűtésre is alkalmas. Október első három hetében viszont az elektromos radiátorok és konvektorok lettek a legnépszerűbbek (több mint 47 százalék), a hősugárzók részaránya kissé csökkent (40 százalék körülire), a klímáké pedig 13 százalék fölé emelkedett.