eur:
389.26
usd:
362.99
bux:
68123.99
2024. május 3. péntek Irma, Tímea
Aerial view on the new asphalt road under construction
Nyitókép: i-Stockr/Getty Images

Régóta várt fejlesztés kezdődhet el a közeljövőben

Országszerte zajlanak a gyorsforgalmiút-építési munkálatok, ám a korábbi évekhez képest az idén kevesebb négysávos út átadására lehet számtani, ugyanakkor több fontos beruházás is elindulhat.

Tavaly több mint száz kilométerrel, 1800 kilométerre bővült a magyarországi gyorsforgalmiút-hálózat, az idén kevesebb átadására, viszont annál több új projektre lehet számítani – írja a Világgazdaság a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) adatbázisára hivatkozva. Jelenleg is országszerte zajlanak munkálatok, az M44-es autóút Szentkirály és Lakitelek közötti, az M6-os autópálya Bóly és Ivándárda közötti szakasza mellett halad a Kaposvár gyorsforgalmi kapcsolatát teljessé tevő két elkerülő út építése.

Az elmúlt években számos, eddig gyorsforgalmi kapcsolattal nem rendelkező megyei jogú várost kötöttek be az országos hálózatba. Szombathely, Békéscsaba, Eger és Sopron után az idén egy újabb nagyváros, Szolnok léphet be ebbe a körbe, még az év elején átadhatják a forgalomnak a megyeszékhelyt északról elkerülő M4-es autóút Abony és Törökszentmiklós közötti szakaszát. A 2019 májusában megkötött vállalkozási szerződés december végén járt le, már az utolsó simításokat végzi a kivitelező.

Az ország egyik fontos tranzitútvonalának számító M4-es fejlesztése folytatódhat, a Törökszentmiklós és Püspökladány, illetve a Püspökladány és Berettyóújfalu közötti szakaszhoz tavaly óta megvan az érvényes építési engedély és a kivitelezési terv, így ezekre akár már az idén kiírhatja a kivitelezői közbeszerzést a NIF. Zalaegerszeg gyorsforgalmi bekötése viszont egyelőre várat magára, bár Sármellék és Balatonszentgyörgy között most is zajlanak a munkálatok egy kisebb, 3 kilométeres szakaszon, amelyet várhatóan tavasszal már birtokba is vehetnek a közlekedők.

Régóta várt fejlesztés kezdődhet el a közeljövőben,

a fővárost és az M0-st tehermentesítő M8-as gyorsforgalmi út M7-es és Dunaújváros, illetve Dunavecse és Kecskemét közötti szakaszának kiviteli terveit 2022 decemberéig kell leszállítaniuk a tervezőknek, itt leghamarabb 2023-ban indulhat az építkezés. Ennél azonban egy fokkal előrébb tart, így már 2022 második negyedévére elkészülhet a Fejér és Komárom-Esztergom megyét érintő M81-es gyorsforgalmi út tervezése, amely az új komáromi Duna-hídtól az M1-es és M7-es érintésével teremthet majd kapcsolatot az M8-as autóúttal. Az utóbbi két beruházás messze túlmutat önmagán, ugyanis jelentősen oldja majd az ország Budapest-centrikus infrastrukturális hálózatát – teszi hozzá mások mellett a lap.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.03. péntek, 18:00
Bakondi György
a miniszterelnök belbiztonsági főtanácsadója, a Stratégiai Tanácsadó Testület tagja
Szép pluszban zárt Amerika

Szép pluszban zárt Amerika

Vegyes mozgásokat láttunk ma a nemzetközi részvénypiacokon, Európában a befektetők a Fed tegnapi üzeneteit emésztették, miközben tovább dübörgött a gyorsjelentési szezon is, például Európa legnagyobb cége, a gyógyszergyártó Novo Nordisk, valamint a Shell is ma jelentett - mindkét cég megverte az elemzői profitvárakozásokat. A vezető amerikai indexek egy százalék körüli pluszban fejezték be a napot. Ezzel a mai napi izgalmaknak még nincs vége, hiszen az amerikai zárás után jelent majd az Apple is, amely jelenleg a világ második legértékesebb cége a Microsoft után.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×