eur:
413.87
usd:
396.72
bux:
0
2024. december 23. hétfő Viktória
A vásárlók közötti biztonságos távolságra figyelmeztető felirat egy élelmiszerbolt padlóján a hollandiai Engelenben 2020. március 24-én. Az országban 4749 koronavírusos beteget tartanak nyilván és 213-ra emelkedett az elhunytak száma.
Nyitókép: MTI/EPA/ANP/Rob Engelaar

Kamara: egy feladata maradt a magyar fogyasztónak

A koronavírus-járvány átalakította a vásárlási szokásainkat is, ami a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara szerint felelősségteljes magatartásra vall.

Az élelmiszerbolti vásárlásokkal kapcsolatban megfigyelhető, hogy az üzletekbe történő belépés és a fizetés között eltelt idő lerövidült, valamint csökkent az úgynevezett impulzusválasztások száma – ismertette az InfoRádióban a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara általános alelnöke.

A korábbiakhoz képest tehát rutinszerűbben, tervezettebben vásárolnak a fogyasztók,

„sokan listákkal a kezükben érkeznek a boltokba és a sorok közötti sétálgatás, nézelődés szinte megszűnt”

– fogalmazott Süle Katalin. Hozzátette, szemlátomást odafigyelnek a vásárlók, hogy kevés időt töltsenek a vásárlással, és célirányosan haladjanak annak során, ami felelősségteljes magatartásnak számít.

A fogyasztók továbbá igyekeznek olyan értékesítőhelyeket felkeresni, ahol a fogyasztói kosár teljes palettája megtalálható, továbbá olyat, ahol nyitott parkoló áll rendelkezésre, hogy minél több időt tudjanak a szabadban tölteni. Süle Katalin érdekességként jegyezte meg, hogy mivel megkezdődött a tanév és a gyerekek iskolába kezdtek járni, ezért kevesebben dolgoznak home office-ban is, és például az áruházi szendvicseladásokban érzékelhető egy növekedés a tavaszi időszakhoz képest.

A kamara általános alelnöke az InfoRádió kérdésére arra is kitért, hogy a koronavírus-járvány első hullámában csökkent a vásárlások száma, és hektikussá vált azok heti eloszlása, változott a fogyasztói kosár összetétele, miközben nőtt is annak értéke. Mégis elmondható, hogy a vásárlások számának a változásával csökkent a forgalom. A tartós élelmiszerek aránya nőtt, a lédig áruk iránti kereslet pedig jelentősen eltolódott az előre csomagoltak felé. Kiemelte, hogy tudatosan, a vásárlásra felkészülve érkeznek a fogyasztók a boltokba, és célirányosan azt a terméket teszik a kosárba, amit otthon elterveztek.

Süle Katalin megjegyezte, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamaránál

bíznak abban, hogy ez a tudatos magatartás a jövőben is megmaradt, hiszen ez, mint fogalmazott, mindannyiunk felelőssége is.

Végezetül hangsúlyozta: Magyarország a népességének akár másfélszeresét is élelmezni tudná, ami egy hatalmas kincs és erőforrás, ezért meg kell becsülni a magyar mezőgazdaságot, az élelmiszeripart és annak valamennyi dolgozóját, hiszen a magyar termékek tudatos vásárlása mindenképp segíti a magyar gazdaságot, agrárgazdaságot.

Ezért egy feladatunk van nekünk, fogyasztóknak: azt a mottót tűzzük ki magunk számára, hogy „én is hazait vásárolok”.
KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Jön a karácsony - Mi történik a piacokon?

Jön a karácsony - Mi történik a piacokon?

Jön a karácsony, vele együtt pedig valóságos adatdömpinggel indul a hét a tőzsdéken. Reggel a magyar makrogazdasági adatok dominálnak, de érkezik az Egyesült Királyság Q3-as folyó fizetési mérlege is, valamint az USA Chicagói Fed-indexe és fogyasztói bizalmi mutatója is publikálásra kerül délután. Ázsiában jó hangulatban telt a kereskedés, és a határidős részvényindexek jelenlegi állása alapján Európában, és Amerikában is emelkedésre számíthatunk.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×