A versenyhivatal azért folytatott eljárást a Tesco-Global Áruházak Zrt.-vel szemben, mert az áruházlánc nem tette egyértelművé, hogy honlapja valójában nem webáruház, hanem online bevásárlás szolgáltatást nyújt, és a rendelések jelentős részénél fordul elő legalább egy helyettesített vagy hiányzó termék, amivel a fogyasztó csak az átvételkor szembesül - hangsúlyozta a GVH elnöke.
Az eljárás során a Tesco kötelezettséget vállalt arra, hogy 15 nap alatt egyértelművé teszi honlapját. Emellett három hónap múlva valódi webáruházat is üzemeltet majd az eddigi szolgáltatásával le nem fedett területen, azaz elsősorban a kisebb településeken; itt 3000 termék, jelentős részben tartós élelmiszer lesz elérhető. A webáruházat hat hónap múlva országos lefedettségűvé teszi az áruházlánc - közölte Rigó Csaba Balázs.
A GVH elnöke kiemelte, hogy
ilyen vállalásra Magyarországon eddig még nem volt példa.
A versenytanács bírság helyett elfogadta a Tesco kötelezettségvállalását, mert a szolgáltatás javulása hasznos a fogyasztók, különösen a vidéki lakosság számára, és hatékony megoldás a jelenlegi járványügyi helyzetben. Ugyanakkor az új szolgáltatás nem jelent majd konkurenciát a falusi kis boltok friss termékeinek, mert a webáruházban főként tartós élelmiszereket lehet majd rendelni - tette hozzá.
Mint mondta, a megoldás versenyre serkentheti a kiskereskedelmi szektor hasonló szolgáltatóit.
Tóth András, a GVH elnökhelyettese ismertette, sok panasz érkezett a hivatalhoz amiatt, hogy az online vásárlásnál a fogyasztók által látható felület nem volt összekötve a raktárkészlettel, így nem valós információkat kaptak.
Az elnökhelyettes piactisztító eljárásként értékelte a hivatal által elfogadott megoldást.