eur:
394.24
usd:
369.95
bux:
65045.06
2024. április 20. szombat Tivadar
Az M6-os autópálya B jelzésű alagútja Bátaszék közelében 2018. május 13-án.
Nyitókép: MTI Fotó: Sóki Tamás

Új autópálya épül, hamarosan eléri az országhatárt

Hamarosan elkezdődhetnek az M6-os autópálya Bóly és Ivándárda közötti szakaszán a kivitelezési munkálatok.

Már nem kell sokáig várnunk az M6-os autópálya Bóly és a horvát országhatár közötti szakaszának megépülésére. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. február 10-én közzétette a közbeszerzési eljárás ajánlati felhívását. A pályázók június 30-ig adhatták be az ajánlataikat. A nyertesnek a 192+200-as és a 212+139-es kilométer szelvények között kell megépítenie az autópálya befejező szakaszát. Ezzel a sztráda végre eléri majd a horvát határt – írja a hellovidek.hu.

A területszerzés előrehaladása jelenleg 98 százalékos. A régészeti próbafeltárásokat 2019 augusztusa és októbere között végezte a Várkapitányság Nonprofit Zrt., és a régészetileg vizsgálható terület gyakorlatilag az egész nyomvonalat lefedte. A szakemberek összesen 15 régészeti lelőhelyet vizsgáltak meg, valamint egy új lelőhelyet is azonosítottak. Értékes és több esetben unikális régészeti jelenséget tártak fel: késő neolitikus körárok rendszert (Lengyeli-kultúra), valamint érmekkel keltezett Árpád-kori és vaskori (kelta) településrészleteket.

Az M6-M60-as csomóponttól a horvát országhatárig futó szakasz 2x2 sávos gyorsforgalmi út lesz, fizikai elválasztással. A Bóly és Ivándárda közötti rész hossza közel 20 kilométer, egy komplex pihenőhellyel Nagynyárádnál, egy vasútvonalon átívelő 67 méteres szabadnyílású híddal, egy komplex ellenőrző hellyel (két híddal, két tengelysúlymérővel és parkolókkal) Ivándárdánál, valamint egy mérnökségi telep építésével az 57-es főút és az 56113-as mellékút kereszteződésénél. A beruházásban továbbá három, külön szintű csomópont jön létre:

  • az M6 és az M60-as elválásánál;
  • Bóly keleti részénél;
  • és Villánynál.

Közben a határ másik oldalán, Horvátországban is elkezdődtek az autópálya-szakasz építési munkálatai. A horvát tervek szerint az A5-ös autópálya eszéki Dráva-híd és Pélmonostor közötti szakasza 2022 nyarára épülhet meg. A magyar határig tartó folytatás kivitelezése jövőre, 2021-ben kezdődhet, és a legjobb forgatókönyv alapján 2023-ig fejeződhet be. A szakasz fontos részét képezi az úgynevezett 5C közlekedési folyosónak.

Folytatódik az M60-as gyorsforgalmi út tervezése is, amely Pécstől Barcs érintésével egészen a magyar–horvát határig vezet majd. A mintegy 64,4 kilométer hosszú szakaszra a környezetvédelmi hatástanulmány és a megvalósíthatósági tanulmány elkészült. A beruházás majd várhatóan két ütemben valósul meg: elsőben Pécstől Szigetvárig mintegy 33 kilométeren, míg a második ütemben Szigetvár és Barcs között mintegy 32 kilométeren.

Címlapról ajánljuk
Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani

Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani

A magyarok főképpen a külföldön elérhető magasabb fizetés, az itthoni bizonytalanabb, kiszámíthatatlanabb jövő, valamint a "klíma" miatt vándorolnak ki valamelyik nyugat-európai országba – ez derült ki az Egyensúly Intézet felméréséből, amelyből javaslatcsomag is készült az intézet és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége összefogásából. Az InfoRádió Kozák Ákost és Gazsi Attilát kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.22. hétfő, 18:00
Dobrowiecki Péter Lengyelország-szakértő, az MCC Magyar-Német Intézet kutatási vezetője
Mitrovits Miklós történész, Lengyelország-szakértő
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×