eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Nyitókép: Pixabay

Húszmillió mélyhűtött pizza fogyott egy év alatt

Értékben negyedével, mennyiségben közel egytizedével többet vásároltak belőle a magyarok 2019. július és 2020. június között az előző év azonos időszakához képest.

A pizza forgalmában két számjegyű, 24 százalékos emelkedést regisztrált a Nielsen 2019 júliusa és 2020 júniusa között az előző év azonos időszakához képest, 11 milliárd forint fölött költöttek rá a magyarok. Ez közel 6700 tonna (9 százalékos növekedés) és 19 millió darab (7 százalékos bővülés).

Pizzáért leginkább a diszkontba vagy hiper- és szupermarketbe ugrunk le: az értékbeli forgalom hatvan százaléka itt realizálódik, és 100-ból mintegy hetven terméket itt helyezünk a kosárba.

Az ízslágerlista élén a szalámis végzett, ezt követi a sonkás, míg a harmadik helyre a négysajtos mélyhűtött pizza került. A nagy klasszikus, a Margarita az ötödik helyre kéredzkedett fel. Ami a kiszereléseket illeti, az eladott pizzák mintegy fele 300-349 grammos, de a nagyobb, 350-399 grammos verziót sem vetjük meg: a mennyiségi eladások 30 százaléka ilyen.

A pizza télen-nyáron népszerű, de márciusi, koronavírus miatti kijárási korlátozások erőteljes kiugrást hoztak: 45 százalékkal ugrott meg az értékbeli forgalom. Budapesten és környékén realizálódik az értékbeli forgalom 44 százaléka, míg a dél-nyugati régióban a legkevésbé kelendő a kategória: a piaci részesedés 11 százalékát hozza.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×