Elvette a járattörlésekkor alkalmazott 120 százalékos visszatérítési lehetőséget a Wizz Air azoktól, akik Wizz-számláról, pontokból vásároltak repülőjegyet. Az okosutas.hu értesülését a légitársaságnál megerősítették a Világgazdaságnak, és kiderült, hogy júliustól valóban így járnak el.
A légitársaságoknak érzékeny veszteség, ha vissza kell téríteniük az ügyfelek által befizetett díjakat (járattörlésből pedig mostanában akad bőven), ezért a Wizz azt ajánlja fel, hogy a törölt járatok után a díj 120 százalékát írja jóvá, ha az ügyfél nem kéri vissza az összeget, hanem a következő időszakban repülőjegyre vagy szolgáltatás vásárlására fordítható Wizz-pontokra váltja. Ám ez egy ideje csak azoknak jár, akik a jegyüket bankkártyával vagy átutalással fizették, azoknak viszont nem, akik a jegy árát eleve Wizz-pontokkal egyenlítették ki.
A Világgazdaság kérdésére azzal érveltek, hogy a légitársaságnak több tízezer eurós kárt okozott, hogy egyes utasok tudatosan visszaéltek a lehetőséggel, és a pontokból vett utakból extra visszatérítést kértek. Arra a válasz nem tér ki: honnan tudhattak az utasok a légitársaság döntéséről, hogy bizonyos járatokat nem indít el.
A lap megkérdezett egy fogyasztóvédelmi szakértőt is, aki szerint önmagában az is kérdéseket vet fel, ha a visszaéléseket felfedezve egy társaság nem a visszaélőkkel szemben lép fel, hanem minden fogyasztóját bünteti.