Egyre több pénzt kezelnek a hazai prémium banki szolgáltatók, az adatokat közlő intézmények június végén 3250 milliárd forintot kezeltek, ami tavaly december végéhez képest több mint 5 százalékos bővülés, egy év alatt pedig több mint 13 százalék – derült ki a Portfolio felméréséből.
Mindez azt is mutatja, hogy
a privátbanki vagyonhoz hasonlóan a prémium banki is ütésállónak bizonyult a koronavírus-válsággal szemben, sőt, még talán jobban is
– jegyezi meg a gazdasági portál.
Az adatokat szolgáltatók közül
- továbbra is az OTP kezeli a legnagyobb prémium vagyont 980 milliárd forinttal, ami több mint 4 százalékos féléves és közel 9 százalékos bővülés egy év alatt,
- ezt követi a második helyen az Erste, ahol a prémium és a World szegmensben összesen 977 milliárdot kezeltek június végén, ami féléves szinten közel 9 százalékos, éves viszonylatban közel 19 százalékos vagyongyarapodás,
- a harmadik helyre pedig a Raiffeisen került 590 milliárddal, ahol 9 százalékos féléves, és több mint 17 százalékos éves vagyonnövekedést láthatunk.
A legnagyobb féléves vagyonnövekedést az alacsony bázisnak is köszönhetően az SPB mutatta fel több mint 13 százalékkal, itt 7 milliárdról 8 milliárdra ugrott a kezelt vagyon fél év alatt. Az SPB-t követően a Raiffeisen és az Erste közel 9 százalékos vagyonbővülése volt a második és harmadik legnagyobb a sorban.
A növekvő kezelt vagyonnal párhuzamosan
az egy ügyfélszámlára jutó átlagvagyon is nőtt, jelenleg 9,6 millió forintot kitéve.
A képet ugyanakkor torzítja, hogy a K&H a vagyonra nem, csak az ügyfélszámlákra vonatkozóan közöl adatot, a vagyonadatok ismeretében a szám valószínűleg 10 millió forint felett lenne.
További érdekesség, teszik hozzá, hogy ehhez képest egy átlagos privátbanki számlán már 134 millió forint van, és abban a szegmensben ez a szám évről évre nő, tehát jól látszik, hogy a privátbanki szegmensben a vagyonnövekedés üteme sokkal gyorsabb, mint az ügyfélszámlák bővülése.
A prémium ügyfélszámlák is szépen nőnek
Június végén az adatot közlő prémium szolgáltatók összesen közel 340 ezer ügyfélszámlát kezeltek, tehát több mint 3 százalékos féléves és több mint 10 százalékos éves bővülés volt. A koronavírus-válság tehát nem volt látható hatással a szektorszintű ügyfélszerzésre, más kérdés, hogy most több olyan szolgáltató is volt, ahol kisebb visszaesést lehetett tapasztalni. A szolgáltatók között kiemelkedik
- az SPB, ahol fél év alatt 23 százalékkal 547-re nőtt az ügyfélszámlák száma (az alacsony bázis okozza a jelentős ugrást),
- a K&H, ahol 15 százalékkal 61 ezer közelébe nőtt a prémium ügyfélszámlák száma,
- és a Raiffeisen is, ahol 8,7 százalékkal 51 ezerre nőtt a számlaszám.
Az adatokat közlő szolgáltatók között ügyfélszámlákat tekintve OTP, K&H és az Erste az első három sorrendje.
A Portfolio felméréséből az is kiderült, hogy 5–30 millió forintos megtakarítás vagy havi szinten 400–1000 ezer forintos jóváírás kell ahhoz, hogy valaki prémium ügyfél lehessen.
Átvette az uralmat a készpénz
Június végére a prémium banki ügyfélportfóliók több mint 34 százalékát tette ki a készpénz és bankbetét, ami gyakorlatilag azt jelenti, hogy a pénz harmada szinte semmit sem hoz a konyhára.