A szervezet fontos feladatának tekinti az új agrárkutatási- és innovációs eredmények bemutatását, valamint
a mezőgazdaság, a vidéki életforma és az egészséges élelmiszerek népszerűsítését
– mondta az InfoRádiónak Gyuricza Csaba, a szervezet főigazgatója.
Számos olyan kampányt indítottak az elmúlt időszakban, amelyek a társadalmi felelősségvállalás szellemében zajlottak, hasonlóképp mint most, a világjárvány idején a részben növényi alapú fertőtlenítőszerek kiosztásával, vagy a Gondozd otthon! nevezetű kampány esetében, amely részét képezi annak a munkának, amely a mezőgazdaság népszerűségét hivatott szolgálni – tette hozzá.
Gyuricza Csaba szerint a kijárási korlátozás előhozott sok olyan elfeledett, vagy részben elfeledett tevékenységet, ami a mezőgazdasági termeléshez, az otthoni munkavégzéshez, kiskerti tevékenységhez tartozik. „Elhozta a rendezett hazai kertek reneszánszát” – fogalmazott.
A NAIK, az otthoni kertészkedést támogatandó, mintegy
15 ezer, magyar növényfajból származó zöldségpalántát adományozott
különféle karitatív szervezeteknek, köztük a Máltai Szeretetszolgálatnak, a Katolikus Karitásznak, valamint Budafok-Tétény önkormányzatának, hogy juttassák célba azon érdeklődőkhöz, rászorulókhoz, akik hajlandóságot mutatnak a hobbikertészkedés iránt, ezzel is erősítve az ágazat névszerűségét – tette hozzá a szervezet főigazgatója.
Gyuricza Csaba megjegyezte, a zöldégpalántákat országszerte eljuttatják az érdeklődőknek.