Egyelőre nem sok minden derült ki az új állami e-autó támogatásokról, az azonban biztosnak tűnik, hogy folytatódik a program, aminek az aktuális pályázata májusra pörög ki. Az eddigi nyilatkozatok alapján úgy tűnik, hogy az új pályázaton nem lesz egységes a támogatás mértéke – eddig a beszerzés időpontjában érvényes bruttó eladási ár 21 százalékát, de legfeljebb 1,5 millió forintot fizetett ki az állam, 20 millió forintos értékhatárig, emlékeztet Pénzcentrum.hu.
Mint arról az Infostart is beszámolt, az innovációs és technológiai miniszter a héten az új klímavédelmi akcióterv kapcsán arról beszélt, hogy megreformálják az elektromobilitás ösztönzési rendszerét, nagyobb támogatását. Megteremtik annak lehetőségét, hogy a kis és olcsó autók nagyobb támogatást kapjanak. Ebből kiindulva a gazdasági portál azt a következtetést vonta le, hogy
valamiféle sávos rendszert alakíthatnak ki a jövőben.
A Villanyautósok közösségének vezetője szerint, ha valóban több állami támogatás jár majd az olcsó kisautókra, az
igencsak hatással lehet az árakra.
„Ha a magyar képviseletnek előírják az európai központból, hogy el kell adnia 300 elektromos autót a magyar piacon, de a kocsi annyiba kerül, hogy nem fér bele a magasabb támogatást élvező kategóriába – így pedig nem az fogy, hanem a konkurens terméke –, akkor nyilván lejjebb fogják vinni az árat” – magyarázta a lapnak Antalóczy Tibor.
Ugyanakkor remélik, hogy a más változások is lesznek a rendszerben, mert szerintük jelenleg
túlzottan sok a bürokrácia, és a fölösleges papírmunka.