Miután a digitalizáció ma már mindent áthat, ezért a Magyar Autóklub, amely a magyarországi assistance segélyszolgálati piac 70 százalékos részesedését tudhatja magáénak, ezen a területen kezdte el először hasznosítani mindazt, amit a digitalizáció jelenthet – fogalmazott az InfoRádiónak Marinka István.
A főtitkárhelyettes tájékoztatása szerint mára már bármely ügyfelük részére elérhető az az okostelefonos alkalmazás, amely segítségével – egy regisztrációs folyamatot követően – egyszerűen elérhető a Magyar Autóklub egy műszaki meghibásodás esetén. Tehát nincs szükség már a 188-as, vagy a különböző márka assistance ügyfelek számára megadott telefonszámokat hívni. Az applikáció használata nagyban segíti az autóklub munkáját, valamint lerövidíti a kiérkezés idejét, ami bizonyos értelemben nagyon fontos lehet – magyarázta a szakember –, hiszen a szervezet ugyan 45 percet vállal, ami számukra nagyon rövid időnek számít, viszont annak, aki lerobban, annak épp ellenkezőleg.
Idén március óta a Magyar Autóklub valamennyi segélyszolgálati gépjárműje fel van szerelve egy olyan okoskészülékkel és az említett applikáció beavatkozó változatával, amely
a segélykérést követően alig 13 másodperc alatt megtalálja az esethez legközelebbi szolgálatban lévő, és éppen nem foglalt Sárga Angyalt,
amelynek körülbelül 2 perce van arra, hogy elfogadja a felkérést. Amennyiben ez megtörténik, a 21. századi technológiának megfelelően az ügyfél azonnal kap az alkalmazásban egy értesítést arról, hogy ki, honnan érkezik és mikorra várható, mindez pedig egy térképen is nyomon követhető – ismertette Marinka István, hozzátéve, akik továbbra is a callcentert tárcsázzák, e-mailben, vagy SMS-ben kapnak egy hivatkozást, amin keresztül hasonló információkhoz juthatnak, mint az alkalmazást használók.
A Magyar Autóklub bízik abban, hogy az okostelefonos alkalmazásul minél szélesebb körben el fog terjedni. Telekommunikációs parterükkel, a Telenorral egy évvel ezelőtt kezdték meg a fejlesztést, elsőként a beavatkozói oldalt elkészítve, amely mára már teljesen magától, emberi beavatkozás nélkül végzi a feladatokat, így most végre elkezdődhet a magyar autósok minden csatornán történő megszólítása – fogalmazott a főtitkárhelyettes, hozzátéve, hogy azzal a pozitív bizakodással néznek ez elé, hogy rohamos tempóban fog nőni azon ügyfélmegkeresések száma, amelyek során már nem a telefonon jelentkeznek be a callcenterükbe, hanem ezen applikációt fogják használni.
Drivey
A Telenor Magyarország a napokban fogja bevezetni az autók okosóráját, a Drivey nevezetű új flottakövetési szolgáltatását, amit lakossági és kisvállalati ügyfeleik igényeire szabtak – fogalmazott az InfoRádiónak a Telenor digitális termékfejlesztési igazgatója.
A szolgáltatás egy nagyon egyszerű működést, installációt fog lehetővé tenni – magyarázta Homola Márton. Egy OBD2-es csatlakozó beiktatása révén a felhasználó egy egyszerű alkalmazáson keresztül információt kaphat az autója tartózkodási helyéről, hogy jár-e a motor, volt-e erős gyorsulása, vagy lassulása a járműnek, amiből valamilyen problémára lehet következtetni, vagy például az is látható, hogy milyen állapotban van a kocsi akkumulátora. A Telenor munkatársa kiemelte: a szolgáltatás kétféle csomagban lesz elérhető, a nagyobbik esetében a Drivey csomagban foglalt adatkeretig pedig folyamatos wifi hotspotként is működni fog az autóban.
A lakossági fogyasztók számára a már említett G4 képes wifi hostpontfunkció lehet az érdekes, valamint, hogy alapvető információkat kaphatnak az autójukkal kapcsolatban, míg a kisvállalati ügyfelek számára elsősorban az jelenthet előny, hogy nyomon követhetik a vállalkozás tulajdonában lévő autókat, beállíthatnak akár lokációs korlátot, amely átlépésekor figyelmeztetést küld a rendszer – említette példaként Homola Márton.
A szolgáltatás bevezetése december elejétől várható.