eur:
394.22
usd:
369.41
bux:
65294.16
2024. április 19. péntek Emma
Schönefeld, 2016. május 17.Az épülő Willy Brandt Berlin-brandenburgi Nemzetközi Repülőtér fő utascsarnoka a német főváros melletti Schönefeldben 2016. május 17-én. (MTI/EPA/Ralf Hirschberger)
Nyitókép: Az épülő Willy Brandt Berlin-brandenburgi Nemzetközi Repülőtér fő utascsarnoka a német főváros melletti Schönefeldben 2016. május 17-én. MTI/EPA/Ralf Hirschberger

Komoly késéssel, 2020 őszén nyithat az új berlini repülőtér

Kilencéves késéssel, 2020. október 31-én indulhat meg a forgalom az új berlini nemzetközi repülőtéren a beruházás irányítóinak pénteken ismertetett terve szerint.

A berlin-brandenburgi Willy Brandt nemzetközi repülőtér (BER) az egykori NDK területén kezdett legnagyobb beruházás, átadására eddig négy dátumot tűztek ki, és egyiket sem sikerült betartani.

Most viszont sikerülhet, 2020 októberének utolsó napján elindulhat a forgalom - nyilatkozott Dietmar Woidke, Brandenburg tartomány miniszterelnöke a beruházásért és az üzemeltetésért felelős állami cég felügyelőbizottságának ülése után.

A Berlin, Brandenburg és a szövetségi állam közös vállalkozásában épülő repülőtér kivitelezési munkálatai 2006-ban kezdődtek, és az első tervek arról szóltak, hogy 2011 október végén indulnak az első járatok a három kisebb berlini nemzetközi repülőteret (Tempelhof, Tegel, Schönefeld) kiváltó új légikikötőben. A csúszás sorozatos tervezési és kivitelezési hibák és mulasztások következménye, rendbe kellett hozni a többi között az épületegyüttes tűzvédelmi rendszerét, a falakba beépített csővezetékkel és kábelhálózattal együtt.

Időközben - még 2008-ban - bezárták a Berlin központjától néhány kilométerre fekvő Tempelhof repülőteret. Az új tervek szerint a BER megnyitásával együtt az ugyancsak a város belső kerületeinek közelében fekvő Tegel repülőteret is bezárják, a schönefeldi - amelynek szomszédságában a BER épül - viszont néhány évig indít és fogad majd járatokat.

Az egykori Kelet-Berlin, az NDK fővárosa repülőtereként épült régi schönefeldi repülőtér azért marad üzemben, mert az új már a megnyitás napján túl szűkös lesz, és bővíteni kell a kapacitását; a BER-t évi 27 millió utas fogadására tervezték, de a két jelenlegi repülőtér együttes forgalma már jóval 30 millió felett van.

A BER a frankfurti és a müncheni után a harmadik legnagyobb németországi repülőtér lesz, amikor elkészül. A beruházás költségei várhatóan elérik majd a 6,5 milliárd eurót (2180 milliárd forint), ami csaknem a háromszorosa az első költségvetésben tervezett 2,4 milliárd eurónak.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: eljött az idő, hogy Budapest után Brüsszelben is megmentsük a szabadságot

Orbán Viktor: eljött az idő, hogy Budapest után Brüsszelben is megmentsük a szabadságot

"Amíg nemzeti kormány lesz, Magyarország nem lép be az ukrajnai háborúba senkinek az oldalán" - jelentette ki a Fidesz EP-kampánynyitó rendezvényén pénteken Orbán Viktor pártelnök. "No migration, no gender, no war" - adta ki a hármas jelszót.

Kaiser Ferenc: a mérsékelt izraeliek nem Iránt féltik, hanem az amerikai fegyvercsomagot

Hírügynökségi jelentések szerint az izraeli hadsereg csapást mért több célpontra Iránban, de ezt Izraelben hivatalosan nem erősítették meg. Irán azt közölte, hogy a légvédelme működésbe lépett, és az okozott robbanásokat a közép-iráni Iszfahán körzetében. Kaiser Ferenc, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense szerint ez izraeli jelzés, figyelmeztetés volt Iránnak a hétvégi zsidó állam elleni támadása után.
VIDEÓ
Kezd magára találni a forint

Kezd magára találni a forint

A hajnali órákban toltak egy szintet a forint euróval szembeni árfolyamán, melynek nyomán a kurzus a 394-es szintről a 396-os szint közelébe ugrott, majd legalább olyan gyorsan szúrt vissza a nyitószintig. Délelőtt viszont lassan tovább veszített értékéből a magyar deviza, de délután az euró dollárhoz képesti erősödését a forint is lekövette. Az izraeli válaszcsapás hírére a befektetők ismét kockázatkerülő üzemmódba kapcsoltak.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×