A Pénzügyi Tudatosság Fórum egyik panelbeszélgetésének témája kifejezetten arra irányult, hogy a készülő Nemzeti Alaptantervbe hogyan illeszthetőek be a pénzügyi ismeretek - tudta meg az InfoRádió Merényi Zsuzsannától, a Pénziránytű Alapítvány oktatási igazgatójától.
"Az optimista hangok mellett azt látjuk, hogy
visszafogott az erőforrás-minisztérium, és nem akar önálló tantárgyat ebből a témából, a szektor képviselői viszont nagyon erősen érvelnek amellett, hogy akár önálló tantárgyként kell teret biztosítani neki"
- fogalmazott Merényi Zsuzsanna. Szerinte "egy új generációt ezen ismeretek átadása nélkül útjára bocsátani nem kellene, a XXI. században már elkerülhetetlen, hogy az ember a saját ismeretein keresztül kapcsolódjon a pénz világához".
Tapasztalataik szerint akár már hetedikes kortól bevezethető lenne egy ilyen tantárgy, természetesen a korosztály élményvilágát felhasználva, a középiskolában pedig "már annyira közel vannak az önálló élet elkezdéséhez, hogy szintén elkerülhetetlen ezen kérdések rendszerezett megtárgyalása". Úgy látja,
a matematika és a földrajz apparátusát lehetne használni erre,
de mint figyelmeztet, a történelemérettségin is előkerülnek kapcsolódó társadalmi témák.