Május 22-én elindult a YouTube Music, a Google zenestream szolgáltatása, nagyjából párhuzamosan a fizetős YouTube Red megújulásával, átalakulásával. A Spotify és az Apple Music versenytársául szánt szolgáltatás a hírek szerint a Spotify modelljét veszi át:
lesz egy reklámokkal tűzdelt ingyenes verzió, és mellette lesz a YouTube Music Premium, ami havi 9,99 dollárért hirdetésmentes zenehallgatási élményt kínál majd
- írja a Youtube hivatalos blogbejegyzése. A YouTube Music az Egyesült Államokban, Ausztráliában, Új-Zélandon, Mexikóban és Dél-Koreában lesz első körben elérhető, majd később további 14 országra terjesztik ki a szolgáltatást.
Magyarország nincs a felsorolt országok közt.
Gálffy Csaba, a HWSW informatikai portál főszerkesztője az InfoRádiónak elmondta, a Google számára nagyon fontos, hogy ezeket a zenei szolgáltatásokat a kritikus piacokon - Nyugat-Európában, Ausztráliában, az Egyesült Államokban - valahogy meggyökereztesse, és
hosszú távon komoly kihívójává váljon a Spotify-nak és az Apple Music-nak.
"Most ez a két legfontosabb versenytársa van a cégnek. Ez azt is jelenti, hogy az új szolgáltatást fókuszálni fogja ezekre a területekre: rendezvényeket szervez, kommunikál a potenciális előfizetőkkel, reklámkampányokkal segíti, és így próbál majd piaci részesedést szerezni. Amikor ezt a taktikát választja a cég, akkor jellemzően nem indítja el ezeket a szolgáltatásokat a kisebb, kevésbé fontos országokban.
Az a várakozásunk, hogy hosszú ideg itthon nem lesz elérhető. A marketingköltségek miatt kis országokban nem éri meg"
- hangsúlyozta a főszerkesztő.