Infostart.hu
eur:
389.11
usd:
331.45
bux:
108783.37
2025. december 17. szerda Lázár, Olimpia
Fővárosi gigabiznisz sorsa dől el szerdán

Fővárosi gigabiznisz sorsa dől el szerdán

Egyetlen cég uralhatja a városnéző buszok piacát 20 éven át.

Újra kiírja a főváros a Hop on – Hop off rendszerű városnéző buszokra szóló koncessziós pályázatot – a képviselők a szerdai közgyűlésen, zárt ülésen döntenek a részletekről - írta a zoom.hu.

A közgyűlés még 2016 nyarán döntött arról, hogy

2017-től már csak a koncessziós pályázaton, 20 évre kiválasztott egyetlen cég buszai vihetik majd körbe a turistákat Budapesten.

A fővárosban jelenleg négy cég működtet ilyen járatokat, és közülük hárman korábban levélben fordultak Orbán Viktor miniszterelnökhöz. Azt kérték, ne hagyja, hogy a főpolgármester megszüntesse a piaci versenyt. Miért kellene egyetlen vállalkozás kezébe adni a teljes piacot, ha maradhatna több szereplős a piac, nem kellene másik három cégnek, amelyik most ebből él, "lehúznia a rolót" – panaszkodott akkor az egyik cég.

A főváros tavaly végül úgy döntött, hogy olyan cég vehet részt a pályázaton, amely az elmúlt három évben kifejezetten városi, turisztikai buszoztatásból származó teljes árbevétele eléri az 1,2 milliárd forintot.

A jelentősen leszűkített pályán csak a City Sightseeing Kft.-t birtokló brit és francia hátterű The Big Bus Company Ltd.-nek, a közös ajánlattevő Hop On Travel Zrt.-nek és a City Tour Hop On Hop Off Kft.-nek, valamint a Program Centrum Kft. és Mr. Nilsz Kft. konzorciumának volt esélye az indulásra.

A városnéző buszos piac megszerzésére a Magyar Nemzet korábbi híre szerint a Big Bus adta a legjobb ajánlatot: a 20 évre tervezett, 130 milliárd forintot is meghaladó bevételből azonban alig több, mint tízmilliárd jutott volna a fővárosnak.

2016 decemberben végül eredménytelennek nyilvánította a főváros a koncessziós tendert, mert az önkormányzat szakértői arra jutottak, hogy a koncesszió 20 éve alatt a magas, százmilliárd forint fölötti várható bevétel jelentős hasznot hozna az ajánlattevőnek, de a főváros ehhez képest kevés koncessziós díjbevételhez jutna. Akkor meghosszabbították a szerződéseket a jelenlegi piaci szereplőkkel, most pedig új koncessziós pályázatot fog kiírni a főváros.

Címlapról ajánljuk
Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Az európai, és ezen belül a német autóipar válsága kényszerítette végül az Európai Uniót, hogy módosítsa három évvel ezelőtt hozott határozatát a belső égésű motorok, azaz a benzines és a dízel meghajtású új autók 2035-től tervezett tilalmáról. Az erről szóló, egyelőre még európai parlamenti és tagállami jóváhagyásra váró javaslat Németországban máris vitát váltott ki.

Orbán Viktor: az EU nagyon veszélyes ösvényre lépett

Orbán Viktor miniszterelnök szerint az Európai Unió nagyon veszélyes ösvényre lépett azzal, hogy megkerülte az egyhangúságot a befagyasztott orosz vagyonról szóló, eddig félévente egyhangú döntést igénylő határozatoknál.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Ázsiában többnyire emelkedtek a tőzsdék ma reggel, az európai piacokat azonban iránykeresés jellemezte napközben, az amerikai indexek pedig lefordultak délután a technológiai papírok vezetésével. A magyar tőzsde a lemaradók között volt, az OTP és a Richter húzta le a BUX-ot. Mindeközben emelkedik az olajár, miután Donald Trump elrendelte a Venezuelába érkező vagy onnan induló szankcionált olajszállító tartályhajók teljeskörű blokádját, ami új geopolitikai feszültségeket keltett a keresletet övező aggodalmak mellett.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×