eur:
397.71
usd:
367.71
bux:
89971.53
2025. március 22. szombat Beáta, Izolda
Új mánia a kávéfogyasztásunkban

Új mánia a kávéfogyasztásunkban

Piaci várakozások szerint 5-10 százalékkal is nőhet idén a kávék és teák forgalma, amely már az elmúlt egy évben is elérte a 70 milliárd forintot.

A magyarországi kávéfogyasztás jóval elmarad ugyan a skandináv országokétól, s angol módra az ötórai tea sem terjedt el, mégis mindkét kategória pörög a Nielsen kiskereskedelmi indexe szerint. A Világgazdaság érdeklődésére arról számolt be a piackutató, hogy tavaly augusztus és idén július között 57 milliárd forintos forgalmat generált a kávék bolti eladása. Ez azt jelenti, hogy bár mennyiségben négy százalékkal csökkent, értékben három százalékkal nőtt a termékcsoport értékesítése.

Az ellentétes előjelű változás annak tudható be, hogy egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a szemes és a kapszulás kávék. A CBA kommunikációs igazgatója, Fodor Attila is azt emelte ki a Világgazdaságnak, hogy az élelmiszer-kiskereskedelmen belül a kávé szegmensében bővülés tapasztalható, ami

elsősorban a kapszulás termékek 10 százalékos erősödésével magyarázható.

Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője hasonló tapasztalatokról számolt be, hangsúlyozva, hogy azért még mindig 40 százalék az őrölt kávé piaci részesedése, 38 az instanté, emellett 14 százalék a kapszulásé és 8 a szemesé.

Adorján Abigél, az Auchan kommunikációs menedzsere ismertette: hálózatukban az értékesítés harmadát adja az őrölt kávé, amitől alig maradnak el az instant, illetve kapszulás termékek, az egyre keresettebb szemes kávé pedig az eladások negyedéért felel.

A Nielsen azt is közölte, hogy értékben és mennyiségben 98 százalékban koffeint tartalmazó kávét vásároltak a fogyasztók a vizsgált időszakban.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.24. hétfő, 18:00
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet vezetője
Závecz Tibor a Závecz Research Piac- és Társadalomkutató Intézet ügyvezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×