A magyarországi kávéfogyasztás jóval elmarad ugyan a skandináv országokétól, s angol módra az ötórai tea sem terjedt el, mégis mindkét kategória pörög a Nielsen kiskereskedelmi indexe szerint. A Világgazdaság érdeklődésére arról számolt be a piackutató, hogy tavaly augusztus és idén július között 57 milliárd forintos forgalmat generált a kávék bolti eladása. Ez azt jelenti, hogy bár mennyiségben négy százalékkal csökkent, értékben három százalékkal nőtt a termékcsoport értékesítése.
Az ellentétes előjelű változás annak tudható be, hogy egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a szemes és a kapszulás kávék. A CBA kommunikációs igazgatója, Fodor Attila is azt emelte ki a Világgazdaságnak, hogy az élelmiszer-kiskereskedelmen belül a kávé szegmensében bővülés tapasztalható, ami
elsősorban a kapszulás termékek 10 százalékos erősödésével magyarázható.
Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője hasonló tapasztalatokról számolt be, hangsúlyozva, hogy azért még mindig 40 százalék az őrölt kávé piaci részesedése, 38 az instanté, emellett 14 százalék a kapszulásé és 8 a szemesé.
Adorján Abigél, az Auchan kommunikációs menedzsere ismertette: hálózatukban az értékesítés harmadát adja az őrölt kávé, amitől alig maradnak el az instant, illetve kapszulás termékek, az egyre keresettebb szemes kávé pedig az eladások negyedéért felel.
A Nielsen azt is közölte, hogy értékben és mennyiségben 98 százalékban koffeint tartalmazó kávét vásároltak a fogyasztók a vizsgált időszakban.