INFORÁDIÓ
2021. szeptember 28. kedd
Vencel

tesco

dinnye

agrárkamara

árak

Nekiment az agrárkamara a Tescónak

InfoRádió / MTI

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) felszólítja a Tesco-Global Áruházak Zrt., hogy azonnal vonja vissza a magyar termelőket megalázó és etikátlan akcióját, amelyben 99 forintért árusítják a görögdinnyét, miközben néhány napja még 249 forintért kínálták a gyümölcsöt. A NAK hatósági vizsgálatot is kezdeményez.

A köztestület pénteki közleménye szerint a Tesco az irreálisan alacsony árral veszélyezteti a gazdálkodók megélhetését. A Tesco akciója kizárólag saját marketing céljait szolgálja, ezért nem hagyható, hogy ennek költségeit a dinnyetermelőkre hárítsa az áruházlánc - írták.

A NAK a beszállítókkal szembeni tisztességtelen forgalmazói magatartás, diszkriminatív árképzés, erőfölényével való visszaélése miatt kezdeményez hatósági vizsgálatot a Tesco ellen a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalnál.

A kamara azt is vizsgálja, hogy az áruházlánc piaci magatartása mennyiben ellentétes a kamara üzleti etikai szabályzatában foglaltakkal.

A kamara határozottan kiáll a termelők mellett akkor is, ha azok - akár a bérfejlesztésükért tüntető Tesco-dolgozókkal közösen - újra az áruházlánc üzletei elé vonulnak demonstrálni - tartalmazza a közlemény.

Győrffy Balázs, az agrárkamara elnöke az InfoRádiónak elmondta: a Tesco árt a magyar gazdáknak, gondoljanak csak bele a vásárlók: ha a 99 forintos dinnye árából még levonják az áfát, a szállítási- és csomagolási költséget, mennyi marad a gazdáknak - úgy, hogy közel 2 millió forint egy hektár dinnye termelési költsége. 

Az agrárkamarához csatlakozva a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács is kéri TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt. eljárásának kivizsgálását. "Barátságtalan lépésnek tartjuk, hogy a TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt. a magyar dinnyeszezon megkezdésekor kezd árcsökkentésbe. Véleményünk szerint a TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt. árcsökkentési akciója a vásárlók megtévesztését is eredményezi, mert időben egybe esik az Agrármarketing Centrum (AMC) és a NAK dinnyeszezont bevezető kóstoltatási akciójával."

Kapcsolódó hang

Hatósági és etikai vizsgálatot kezdeményeznek
 
A címlapról ajánljuk

×

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM
×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

Médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Médiatanács Támogatási Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018