Miután tavasszal végleg eldőlt, hogy nem lesz olimpia 2024-ben Budapesten, a kormány úgy döntött, folytatják az olimpiai nevezéshez kapcsolódó előkészítési munkákat. Homolya Róbert közlekedéspolitikáért felelős államtitkár március végén elmondta, a beruházások keretében kiépül a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre vezető kötöttpályás közlekedés, háromsávosra bővül az M1-es és M7-es autópálya, és megépül a Galvani úti híd is. Ez utóbbi előkészítése kezdődött most el.
A beruházó Kiemelt Kormányzati Beruházások Központ (KKBK) ugyanis kiírta a Galvani-híd megépítéséhez tartozó Új Duna-híd nemzetközi tervpályázatot - írta a magyarepitok.hu.
A TED-en megjelent eljárás szövege szerint a budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában kötöttpályás közlekedéssel együtt kétszer három sávos új közlekedési korridor jön létre. Ennek a korridornak a fő mederhídja lesz az új Duna-híd, amire nemzetközi tervpályázatot bonyolítanak le az építési engedélyezési tervdokumentáció elkészítése előtt.
A korridor megvalósíthatósági tanulmányára tavaly novemberben írtak ki pályázatot, amiből kiderült, a tervezendő új közúti szakasz a Fehérvári úttól kezdődik, és a Galvani utca meglévő szakaszának átépítésével kapcsolódik majd a Galvani Duna-hídhoz. Ezután Csepel szigetcsúcson keresztül új nyomvonalon haladva folytatódik a Soroksári Duna-hídon keresztül az Illatos út átépítésével az Üllői úti csomópontig, összesen 7,45 kilométer hosszan.