eur:
393.86
usd:
369.45
bux:
65779.45
2024. április 23. kedd Béla
Kiderült, hol költjük a legtöbbet

Kiderült, hol költjük a legtöbbet

Minden FMCG-lánc növelni tudta a bevételét, vagyis többet költöttek a magyarok 2016-ban.

A tavalyi teljesítménye alapján továbbra is a Tesco Global Áruházak Zrt. áll az FMCG (fast-moving consumer goods), a gyorsan forgó fogyasztási cikkek piacának toplistája élén, közel 790 milliárd forintos becsült bruttó forgalommal - közölte a Trade magazin pénteken.

A forgalmi lista második helyezettje változatlanul a COOP, a dobogó harmadik fokára viszont a SPAR került 2016-ban, megelőzve a CBA-t.

Hermann Zsuzsanna, a 2016-os FMCG kiskereskedelmi toplistát közreadó szaklap főszerkesztője a közleményben kifejtette: a munkaerőhiány 2016-ban még inkább éreztette hatását, mint előző évben, azonban a vasárnapi boltzár visszavonása, a családokat segítő kormányzati intézkedések, az áfakulcs csökkentése egyes termékek esetében, továbbá az alacsonyan maradt infláció összességében élénkülő vásárlási kedvet eredményezett. Ennek következtében

szinte minden egyes kereskedelmi lánc növelni tudta bevételét az előző évhez képest.

A kiskereskedelmi üzleti rangsor alapján 2016-ban az első a Tesco volt, 787,7 milliárd forintos becsült bruttó forgalomra tett szert, a vállalat bruttó forgalma 2015-ben 758,9 milliárd forint volt.

A második helyen továbbra is a Coop található 582,0 milliárd forintos bruttó forgalommal, a társaságnak 2015-ben 571,0 milliárd forintos bruttó forgalma volt.

A lista harmadik helyére, megelőzve a CBA-t a Spar lépett 516,5 milliárd forinttal, a vállalat tavalyelőtti bruttó forgalma 491,1 milliárd forintot tett ki.

A negyedik a rangsorban a CBA, amelynek múlt évi bruttó forgalma 503,0 milliárd forintra csökkent a 2015-ös 509,0 milliárd forintról.

  • Az ötödik a toplistán a múlt évi becsült bruttó forgalma alapján a Reál 390,4 milliárd forinttal;
  • hatodik a Lidl 383,7 milliárd forinttal;
  • hetedik az Auchan 350,4 milliárd forinttal.
  • Nyolcadik a Penny Market 233,3 milliárd;
  • kilencedik az Aldi 167,8 milliárd;
  • tizedik a dm Magyarország 85,5 milliárd,
  • a tizenegyedik pedig a Rossmann 68,0 milliárd forintos bruttó forgalommal.
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.23. kedd, 18:00
Sz. Bíró Zoltán
történész, Oroszország-szakértő
Berobbant a mesterséges intelligencia a vállalatok életébe, mindenki beszáll az AI-versenybe

Berobbant a mesterséges intelligencia a vállalatok életébe, mindenki beszáll az AI-versenybe

Az első számú globális megatrend lett a mesterséges intelligencia boom, ami alapjaiban ír át üzleti modelleket, diszruptálhat iparágakat és felborítja az eddigi játékszabályokat. Egy teljes konferencianapon keresztül azzal foglalkozunk az AI in Business c. rendezvényünkön, milyen változásokat hoz az AI az üzlet számára az egyes szektorokban és területeken. Mellébeszélés helyett üzleti stratégiákat, valós megoldásokat és use case-eket mutatnak be a témát ismerő tanácsadók, IT-beszállítók, és azok a vállalati vezetők, akik már aktívan keresik vagy már meg is találták az AI-ban rejlő üzleti lehetőségeket. A Portfolio AI in Business rendezvényéről ebben a cikkünkben számolunk be.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×