„Magyarország Európa legnagyobb nyúlhús-exportőre.
Tőlünk nyugatabbra évente fejenként két kilogramm nyúlhúst fogyasztanak, ez Magyarországon 2 dekagramm. Azaz százszoros a különbség a fogyasztásban Magyarország és Európa másik fele között” - ismertette Nagy István.
Hozzátette: ezt azonban semmi nem indokolja.
„Hiszen a nyúlhússal kapcsolatban számos gasztronómiai lehetőség van, támogatja a fogyasztását a 21. századi divathullám, ráadásul a nyúlhús fehérjetartalma az egyik legmagasabb, a koleszterin- és zsírtartalma pedig a legalacsonyabb, és sok olyan zsírsav van benne, ami az egészségünket szolgálja. Nincs semmilyen jellegzetes, különleges íze, ami befolyásolná a szerethetőségét. Még sincs a köztudatban” – részletezte az államtitkár.
Nagy István elmondta: a kampány célja, hogy a nyúlhúst visszahelyezzék a köztudatba.
„Meg szeretnénk mutatni az embereknek, hogy mit lehet a nyúlhúsból készíteni.
Hiszen ma már nem arról szól a dolog, hogy ott egy nyuszi, és fogyaszd el,
hanem az élelmiszeripar legfejlettebb módszereivel feldolgozva kapható: elő van készítve, be van pácolva, fel van darabolva, tálcán van, csak be kell tenni a sütőbe” - fogalmazott a Földművelésügyi Minisztérium államtitkára.
Nagy István elmondta, hogy a kampány során azokban az áruházakban, ahol már egyébként is kapható a nyúlhús, szeretnék marketingeszközökkel felhívni a vásárlók figyelmét erre a termékre. Ezért a nagy áruházak húspultjai előtt mesterszakács készít majd ételeket, amelyeket meg lehet majd kóstolni, és látható lesz, hogy milyen új formában állnak rendelkezésre ezek a készítmények. Emellett a debreceni Farmerexpón, és az OMÉK-on is népszerűsítik majd a nyúlhús fogyasztását.