Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.34
bux:
0
2025. december 26. péntek István

Béremelést kaphatnak a közlekedési dolgozók

A kormány béremelést tervez a közlekedési dolgozóknak - mondta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára a Nemzeti közlekedési napok keddi megnyitóján Debrecenben.

Tasó László hangsúlyozta: a biztonságos közlekedés feltétele, hogy az ágazatban dolgozókat megtartsák, ehhez pedig a bérek rendezése is szükséges. A szaktárca vizsgálja annak lehetőségét, hogy mennyi idő alatt milyen mértékű béremelést tudnak végrehajtani - mondta, és hozzátette, hogy a Magyar Közút Zrt.-vel már megszületett a megállapodás a jövő évi béremelésről, ennek mértékét a közeljövőben ismertetik majd.

Tasó László kiemelte: a béremelés fedezete rendelkezésre áll, hiszen a Magyar Közút Zrt. finanszírozására folyamatosan emelkedő összeget biztosít a kormány. Míg jövőre 73 milliárd forintból, 2020-ban már 98 milliárdból gazdálkodhat a társaság - fűzte hozzá. Az államtitkár emlékeztetett: a MÁV dolgozóinak idén 3 százalékkal emelkedett a fizetésük, de az ágazaton belül még így is a vasúttársaság munkavállalóinak a legalacsonyabb az átlagkeresetük. A következő két-három évben további béremelésekre van szükség a vasúti dolgozók jövedelmi helyzetének javításához - vélekedett.

Az előző európai uniós pénzügyi ciklus forrásainak lehívásában a közlekedési ágazat kifejezetten jól teljesített, hiszen az elszámolások végén várhatóan elérik a 99 százalékot, ami több mint 2200 milliárd forint uniós forrást jelent. Ezzel a visegrádi országok között Magyarország a legjobban szerepelt, az Európai Unió tagállamai között pedig a negyedik helyet szerezte meg - ismertette.

Tasó László beszélt arról is, hogy a 2020-ig tartó uniós pénzügyi ciklusban közútfejlesztésre több mint 2460 milliárd forintot fordíthat Magyarország, és ebből 1279 milliárdot hazai forrásból kell biztosítani.

A vasúti közlekedésben 2020-ig mintegy 450 kilométer villamosítását tervezik, amellyel tovább erősíthető Magyarország tranzitszerepe - hangsúlyozta, és hozzátette: vasútfejlesztésre a ciklus végéig nagyjából ugyanannyi pénzt fordítanak, mint a közutak fejlesztésére.

Az államtitkár szerint a következő időszak egyik fontos feladata lesz a nyugat-balkáni országok fővárosai és a Budapest közötti közvetlen légi összeköttetés megteremtése, amelyhez az államnak is támogatást kell nyújtania.

Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×