eur:
393.77
usd:
365.33
bux:
0
2024. március 29. péntek Auguszta

Így szaporodnak a kátyúk a főváros útjain

Naponta 500-700 új kátyú keletkezik Budapest útjain a csapadékos, téli időben, ezek megszüntetését a BKK-Közút Zrt. folyamatosan végzi - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az MTI megkeresésére.

A tájékoztatás szerint száraz időben naponta 100-150 az új kátyúk száma, a szakemberek viszont naponta akár 400-500 úthibát is ki tudnak javítani. A munkát nehezíti, hogy télen csak ideiglenes jelleggel, hidegaszfaltozással és kis mennyiségű főzött aszfalttal tudják a hibákat korrigálni.

A BKK kitért arra, hogy a folyamatos útfelújítások miatt 2005 óta folyamatosan javul Budapest közúthálózatának minősége, a kátyúk mennyisége időjárásfüggő, de nagyjából az előző évivel azonos szinten van. A feladatra a BKK-Közútnak egy évben 400-500 millió forint áll a rendelkezésére, ebből 2012-ben csaknem 25 ezer kátyút szüntettek meg 35 ezer négyzetméternyi területen.

Címlapról ajánljuk
„Ne bántsuk már tanulással a gyereket” – pszichológus a tavaszi szünetről

„Ne bántsuk már tanulással a gyereket” – pszichológus a tavaszi szünetről

Játék a szabadban, sok mozgás, esténként társasjáték, ébredés csörgőóra nélkül, nyugodt reggelik és lazább időbeosztás – ezt javasolja a szülőknek a tavaszi szünet idejére a gyermekpszichológus. Gyarmati Éva szerint a tananyag pótlásának nem ez az ideje, a tankönyvek csak a szünet utolsó délutánján kerüljenek elő.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.02. kedd, 18:00
Káel Csaba
a MÜPA vezérigazgatója, filmügyi kormánybiztos
Letarolta Magyarországot a Temu, és nincs ki megállítsa

Letarolta Magyarországot a Temu, és nincs ki megállítsa

Nem sok magyar internetező lehet már, aki ne hallott volna a Temuról, a kínai webshopról, amely pár hónapja robbant be a hazai e-kereskedelmi piacra és mostanra az egyik legnagyobb szereplővé vált. Az agresszív terjeszkedés és a szürreálisan alacsony árak komoly felzúdulást idéztek elő az online kiskereskedelmi szegmensben, akkorát, hogy már a Gazdasági Versenyhivatal is vizsgálódik a cégnél. De vajon hogy képes fennmaradni a Temu anyacége, mikor nagy valószínűséggel minden – egyelőre ingyenes – szállításon pénzt veszít, mekkora lehet a részesedése itthon, és mi lesz az áfával, amit a vásárlásaink után kell befizetniük a magyar államkasszába. Ezeknek jártunk utána a Portfolio Checklist különkiadásában.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×