Glattfelder Tamás hozzátette: a pozitív várakozásokat alátámasztják az első féléves adatok is, amelyek szerint a cég eladásai volumenben 7, értékben pedig 9 százalékkal nőttek.
Emlékeztetett: a Dreher a tavalyi gazdasági évben mintegy 20 milliárd forint közterhet fizetett be az állami költségvetésbe.
A pénzügyi igazgató utalt arra, hogy a magyar söripar évente mintegy 60 milliárd forint adót fizet be a költségvetésbe, és ennek mintegy harmadát teljesíti a Dreher Sörgyárak Zrt. A cég piacvezető a magyar sörpiacon: részesedése meghaladja a 31 százalékot, ami mintegy 2,1 millió hektoliter sör előállítását jelenti éves szinten - mondta az MTI kérdésére Glattfelder Tamás.
A társaság termékei döntő hányadát belföldön értékesíti. A kivitel tavaly mintegy 10 százalékot tett ki, az idén ez várhatóan már csak 6 százalék lesz, mivel a külföldi piaci lehetőségek szűkültek.
Beszélt arról is, hogy a cég az alapanyag vásárlására 7-10 milliárd forintot költ évente. Ennek az összegnek mintegy 80 százalékát belföldön költi el.
Kovács Sándor Lóránt, a Dreher Sörgyárak Zrt. vállalatfejlesztési igazgatója azt emelte ki: a Nielsen piackutató cég szerint az elmúlt évek csökkenési tendenciája megtört a magyar sörpiacon - 3,4 százalékos növekedés volt április és augusztus között. Ez pozitív jel, és ez a trend érzékelhető volt a Dreher Sörgyárak Zrt.-nél is - mondta. Rendkívül kedvező jelnek tekintette, hogy a csapolt sörök eladása is jelentősen - volumenben 8 százalékkal - emelkedett. Ez azért kedvező a cég számára, mert a vendéglátásban szeretné tovább erősíteni pozícióit.
Megemlítette, hogy a cég fenntartható fejlődési stratégiájának megfelelően az általuk forgalmazott sörök mintegy 50 százaléka újrahasznosítható, újratölthető csomagolásban kerül a piacra.
Hatalmas jégdarabok estek, lecsap Budapestre a szupercella - térkép, riasztások