eur:
398.98
usd:
364.71
bux:
74011.67
2024. október 9. szerda Dénes

Az Orangeways nyerte a BKV tenderét

Az Orangeways nyerte meg a BKV midibusz-üzemeltetési tenderét, így magyar gyártmányú járművek közlekednek majd több vonalon - közölte a budapesti közlekedési társaság pénteken az MTI-vel.

A közlemény szerint a társaság Webasto S91 típusú, Euro 5-ös, alacsonypadlós, légkondicionált buszokat biztosít, amelyek 2011 végéig fokozatosan állnak forgalomba, felváltva a jelenleg közlekedő 16 éves Ikarus 405 típusú midibuszokat.

A negyven új jármű a Várban (16, 16A, 116), a gellérthegyi 27-es vonalon, a békásmegyeri lakótelep buszvonalain (143, 186, 243), a budai hegyvidék egyes járatain (39-es, 191-es, 237-es, 251-es járatok), továbbá a 100-as, a 117-es, a 183-as és a 203-203A buszvonalakon állnak forgalomba. Hétvégén ezeken kívül a 118-as, a 121-es, a 137-es, a 141-es, a 165-ös és a 175-ös vonalon is az új midibuszok közlekednek majd.

A BKV közölte, a beszerzésen a legalacsonyabb üzemeltetési költséget ajánló szolgáltató kiválasztása volt a szempont, az Orangeways által megajánlott díj a BKV-nak egy év alatt akár több száz millió forintos megtakarítást is lehetővé tesz a jelenlegi üzemeltetési költségekhez képest. Az új buszok üzemeltetése ugyanis kilométerenként 379 forint, míg a 405-ös Ikarusoké 541 forint.

A nyertes ajánlattevővel, - illetve annak visszalépése esetén a második legkedvezőbb ajánlatot tevő VT Transman Kft.-vel - hatéves szerződést köt a BKV Zrt.

A szerződésben szabályozták, hogy utasforgalomtól függően akár 150 százaléknyi pluszkapacitást is rendelhet a BKV, amelyet midi-, szóló-, vagy csuklós busszal kell megoldani. Ha a járatkimaradások száma meghaladja a 3 százalékot, a szerződést 30 napon belül felmondhatja a BKV. Jelenleg a midibuszos vonalakon 10 százalék feletti a járatkimaradások száma.

A kiszervezés miatt járművezetői elbocsátást a BKV nem tervez.

Korábban a BKV midibuszaival nagyon sok probléma volt, a Nemzeti Közlekedési Hatóság többször is bevonta több jármű engedélyét a műszaki hiányosságok miatt. A járművek üzemeltetéséről szóló tendert még 2009-ben írták ki, majd többször visszavonták.

A Webasto S91-est, amely Rába alvázra épül, és Magyarországon szerelik össze, a BKV 2008-ban már tesztelte a 10-es vonalon. A jármű először 2009. február 1-jén állt menetrendszerű forgalomba Gyömrőn, és több városban (Miskolcon, Pécsett, Hévízen, Keszthelyen) is tesztelték.

Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor a strasbourgi plenáris vita végén: "ócska propaganda terepévé vált az Európai Parlament"

Szerdán - az árvíz miatt három hét késéssel - több órán keresztül vitáztak az Európai Parlament plenáris ülésén a magyar EU-elnökségi programról, illetve Orbán Viktor európai szerepéről, kormányzásáról. A heves szóváltásokkal tarkított vitát Orbán Viktor szavai zárták.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.10. csütörtök, 18:00
Káel Csaba
a MÜPA vezérigazgatója, filmügyi kormánybiztos
Megjött a  jegyzőkönyv, mutatjuk a reakciókat

Megjött a jegyzőkönyv, mutatjuk a reakciókat

Tegnap a forint 402-ről 399 közelébe erősödött az euróval szemben, miután esett az olaj ára és elmaradt a várt kínai fiskális lazítás. A mai nap egyelőre felemásan alakul, az euró gyengélkedésének köszönhetően tovább tud erősödni a forint, a dollárral szemben azonban rosszul teljesít a hazai deviza. Megérkezett ma a Fed jegyzőkönyve, amiből kiderült, hogy a szeptemberi 50 bázispontos kamatvágás során nem volt teljes az egyetértés a döntéshozók között azzal kapcsolatban, hogy mennyire legyen agresszív a csökkentés.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×