"Hatvan-hetvenezer autó vált totálkárossá az elmúlt másfél évben becsléseink szerint. Ezt azt jelenti, hogy ennyi tulajdonosnak kellett szembenéznie azzal a ténnyel, hogy hiába van cascójuk, az csak részben téríti meg a kárt" - mondta az InfoRádiónak Maják Viktor. Az Union Biztosító kommunikációs igazgatója kiemelte: néhány éve már Magyarországon is köthető vételár-biztosítás, amely lehetővé teszi, hogy a tulajdonos a kártérítés összegéből új autót vásároljon.
A casco és a kötelező biztosítás ugyanis csak az autó aktuális, úgynevezett káridőponti értékét téríti meg. A kis kezdőrészlettel, hitelbe vásárolt járművek tulajdonosai a kártérítés összegéből általában fennálló tartozásukat sem tudják kiegyenlíteni, vagyis még akkor is törleszteniük kell a hitelt, amikor már nincs is meg az autójuk. A vételár-biztosítással rendelkezők ezzel szemben az eredeti vételár és az autó jelenlegi értéke közötti különbséget kapják meg, amelyből azonnal kifizethetik a még hátralévő részleteket, vagy azonos tehervállalás mellett új autót vásárolhatnak.
Bár Magyarországon a vételár-biztosítás még kevésbé ismert, Nyugat-Európa egyes országaiban az autótulajdonosok közel negyven százaléka rendelkezik ilyen kiegészítő biztosítással.
Hanganyag: Panulin Ildikó