Andrási Miklós elnök-vezérigazgató a sajtótájékoztatót követően, hogy a jelenleg 20 milliárd forint jegyzett tőkéjű MÁV Zrt. saját tőkéje a vesztség miatt megfeleződik, és szükség lehet tőkebevonásra.
Az elnök-vezérigazgató szerint a veszteségnek az az oka, hogy a pályaüzemeltetés mintegy 45 milliárd forintos költségét a közszolgálati szerződés hiányában nem térítette meg az állam.
A tervezett veszteség mérsékléséhez hozzájárult 2,2-2,4 milliárd forint költségcsökkentés és egy 19,4 milliárd forint arányosított áfa-visszatérítés is, amiből ötmilliárd forint kamatok címén már a vasúttársaság kasszájában van.
A MÁV állami szerepvállalással 80 milliárd forint nagyságrendű hitelprogramról tárgyal az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bankkal, az Európai Beruházási Bankkal és magyarországi kereskedelmi bankokkal. A hitel döntő hányada, mintegy 45 milliárd forint a pálya működtetésére kell, 25 milliárd forinttal kell kipótolni a személyszállítás állami költségtérítését, az adósságszolgálat pedig 18 milliárd forintot jelent - mondta Andrási Miklós.
A lehívott hitelállomány az év végén eléri a 240 milliárd forintot. Kedvező 2008-hoz képest, hogy a hitelek nagyobb hányadát beruházásra és csak kisebb hányadát fordítják működésre.