Éves szinten 27 ezer tonna virsli fogy kiskereskedelemi szinten, ennek közel 20 százalékát a karácsonyi-szilveszteri időszak teszi ki - mondta az InfoRádiónak a Nielsen piackutató intézet munkatársa.
Farkas Mónika hozzátette: 2008 novemberében és decemberében 5 milliárd forint értékben 5 ezer tonna virslit vásároltunk, legfőképpen a hipermarketekben.
Az ünnepi időszakban tavaly 36 százalék jutott a hipermarket-eladásra, ez az arány szilveszterre a 40 százalékot is elérte, hiszen a kereskedők rendkívül sok akcióval csábítják a vevőket.
Az adatokból kiderül az is, hogy nem szeretünk sorban állni és tovább emelkedett az önkiszolgáló eladás részaránya: a kiskereskedelmi forgalom 75 százalékát az előre csomagolt virslik vásárlása teszi ki.
Hanganyag: Panulin Ildikó