Az amerikai autópályabiztonsági intézet hat autógyár idei luxusmodelljét tette ki oldalütközési tesztnek. Ennek során azt a helyzetet szimulálták, amiben az autóba oldalról rohan bele egy terepjáró vagy kisteherautó.
Azért éppen ezt a tesztet választották, mert az amerikai statisztikák szerint a halálos kimenetelű balesetek közel fele ma már oldalütközés erdeménye.
Nos, a BMW vadonatúj ötös sorozata a négyfokozató minősítésben - jó, elfogadható, nyújt némi védelmet, illetve gyenge - alulról a második osztályzatot kapta csak.
Jó minősítést kapott az Acura - azaz a Honda amerikában forgalmazott luxusmárkája -, a Volvo S80-as és a BMW-hez képest nagyjából féláron kapható Kia Amanti.
Elfogadhatónak minősítették a Mercedes E-osztályt és az idei Cadillac STS modellt.
A legutóbbi, 2004-es európai tesztben az ötös BMW-t a lehetséges öt csillagból négyesre minősítették a benne ülő felnőttek és gyerekek védelme szempontjából, gyalgosvédelemre viszont a lehetséges négy csillagból csak egyet kapott.
A BMW szóvivője szerint az egy darab amerikai tesztből nem szabad messzemenő következtetéseket levonni.
Száműznek egy alapvető egységet az autók műszerfaláról