A döntőbizottság a tenderen vesztes Strabag-Hídépítő alkotta Adria konzorcium, a Betonút-Vegyépszer alkotta Zala-Somogy konzorcium, valamint további két ajánlattevő beadványát tárgyalta, amelyben megtámadták a kiíró Nemzeti Autópálya Zrt. (NA) szeptember 7-i döntését.
A beruházó a sztrádaszakasz megépítésére a Porr-Viadom-Terrag-Asdag alkotta PVT-M7 Konzorciumot választotta ki, míg a többi öt pályázatot érvénytelennek nyilvánította. Az NA szerint a kizáró okok tartalmiak voltak, így nem mérlegelhetett.
A Közbeszerzési Döntőbizottság a négy kizárt konzorcium által indított eljárásban egyedül a Zala-Somogy Konzorcium beadványában szereplő kifogások egy részét ismerte el, és 15 millió forint bírságot szabott ki az NA-ra.
Az NA szeptember 15-én már aláírta az M7-es érintett szakaszának megépítéséről szóló kivitelezési szerződést a nyertes PVT-M7 konzorciummal. Miután a döntőbizottság a szerződéskötést nem tiltotta meg, így a jogtalan kizárás ellenére a szerződést a határozat nem érinti.
A Nemzeti Autópálya Zrt. úgy reagált: a Közbeszerzési Döntőbizottsággal ellentétben úgy ítélik meg, hogy a konzorcium kizárása jogos volt.
Villogás vezetés közben? Lehúzott ablak? Máris repül a büntetés a sofőrnek!