Az alacsony fordulatszámon járatott motor megnövekedett terhelésnek van kitéve: nagyobb igénybevételt kap a főtengely, a dugattyúk és a csapágyak, miközben csökken az olajnyomás, ami a motoralkatrészek nem megfelelő kenését eredményezi.
Az egyik leggyakoribb probléma a „lugging” jelenség, amely az alacsony fordulat mellett nagy gázzal történő terhelés során jelentkezik. Ilyenkor a motor vibrál, rángat, és nem képes optimálisan elégetni az üzemanyagot, ami
hosszú távon jelentősen lerövidítheti a motor élettartamát
– írja a vezess.hu.
Az ADAC és az Autóklub korábbi tesztjei bebizonyították, hogy tartósan alacsony fordulatszámon járatva a motort, összességében éppen hogy több üzemanyagot fogyaszt a jármű. Ennek oka, hogy a gyorsítások során a gázpedál kisebb lenyomása is jobban megterheli a motort, a nagyobb áttétel miatt az erőátvitelben.
Ha túl alacsony fordulaton tartjuk a motort, valójában nem engedjük, hogy a motor a legjobb hatásfokkal dolgozzon. Rövid távú megtakarítás helyett hosszú távú problémák sorával találhatjuk szembe magunkat – írja a szaklap.
A konklúzió, hogy „inkább váltsunk vissza, hagyjunk egy kis levegőt a motornak, ami a felépülő turbónyomással együtt már optimális üzemmel tud gyorsítani”.







