eur:
401.94
usd:
357.99
bux:
96394.92
2025. május 19. hétfő Ivó, Milán
The thief is stealing the purse in the car
Nyitókép: Rattankun Thongbun/Getty Images

Ezek az autótolvajok kedvenc helyei és márkái

A rendőrség legfrissebb statisztikája változást mutat az autólopásokkal leginkább sújtott városok listáján.

A 90-es években 90 százalék feletti arányban Budapestről tűntek el a személyautók, majd a 2010-es évek közepétől – a lopásszám csökkenésével párhuzamosan – elkezdett áttolódni vidékre a bűnözők tevékenysége. Öt-hat éve billenhetett át a mérleg nyelve, most pedig már kétharmad felett van a vidéki arány – írta a vezess.hu. A portál az Országos Rendőr-főkapitányságtól kérte ki az autólopási statisztikák városokra bontott adatait és azt is, hogy milyen típusú autókat loptak el leggyakrabban.

A hivatalos megfogalmazás szerint „a rendőri eljárásban regisztrált személygépkocsi-lopás bűncselekmények száma” 118 volt Budapesten tavaly. A következő települések sokkal kisebb számai mellett feltűnő, hogy a rendőrség által megnevezett hat településből három Heves vármegyében található, illetve hogy a Budapest után legnépesebb városokból (sorrendben: Debrecen, Szeged, Miskolc, Pécs) egyik sem szerepel a táblázatban.

TELEPÜLÉS LOPÁSSZÁM, 2024
1. Budapest 118
2. Gyöngyös 12
3. Győr 10
4. Eger 7
5-7. Kecskemét 6
5-7. Heves 6
5-7. Vác 6

A személyautók márka szerint lopási listájána tolvajok által leginkább preferált öt márka modelljeiből négynél százalékosan jelentős növekedést látni. Suzukiból például közel duplaannyit loptak tavaly, mint 2023-ban.

AUTÓMÁRKA LOPÁSSZÁM, 2024 LOPÁSSZÁM, 2023
1. Opel 71 52
2. Suzuki 59 34
3. Ford 47 30
4. Volkswagen 38 37
5. Mercedes-Benz 35 22

A sorban következő tolvajkedvenc márkák 2024-ben: Renault (31 darab), BMW (27), Fiat (25), Audi (23), Peugeot (20).

A húszas toplista további részében a legérdekesebb újdonság a Mazda megjelenése a 13-ik helyen, az egy évvel korábbi táblázatban ugyanis egyáltalán nem szerepelt.

Címlapról ajánljuk
Balogh Tamás a Bayesian katasztrófájáról: nem volt esély arra, hogy bármit is tegyenek
Aréna

Balogh Tamás a Bayesian katasztrófájáról: nem volt esély arra, hogy bármit is tegyenek

A Bayesian tragédiájával kapcsolatos nyomozás újdonságairól, a szemtanúk beszámolóiból kibontakozó eseményekről, a megbecsülés jeleként többnyire nemesített roncsvizsgálók munkájáról beszélt Balogh Tamás műemlékvédelmi szakjogász, hajóroncskutató, hajózástörténeti szakíró, a Tudományos Ismeretterjesztő Társulat Hajózástörténeti Egyesületének elnöke, a Magyar Búvár Szakszövetség tudományos bizottságának vezetője az InfoRádió Aréna című műsorában.

Kaiser Ferenc: készülnünk kell arra, ami az orosz–ukrán konfliktus után jöhet

Marco Rubio amerikai külügyminiszter szerint megegyeztek a NATO tagállamai abban, hogy a védelmi büdzséjüket a GDP öt százalékára emelik a következő évtizedben. Az InfoRádiónak nyilatkozó biztonság- és védelempolitikai szakértő szerint számos NATO-tag még a GDP-jének a két százalékát sem költi a védelmi kiadásokra, de az Amerikai Egyesült Államok is messze van az öt százalékos költéstől.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.05.20. kedd, 18:00
Bendarzsevszkij Anton
az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány igazgatója, a posztszovjet térség szakértője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×