Infostart.hu
eur:
391.41
usd:
331.74
bux:
110890.98
2025. december 23. kedd Viktória
Auto mechanic working on car engine in mechanics garage. Repair service. authentic close-up shot
Nyitókép: audioundwerbung/Getty Images

Íme, a legproblémásabb márkák egy használt autós felmérés szerint

Azt vizsgálták, melyiket hányszor kell szervizbe vinni az első tíz évben, és mennyit kell költeni rájuk.

A brit Warrantywise használt autókra kínál külső szolgáltatókon keresztül kiterjesztett garanciális konstrukciókat. A felmerülő problémákkal kapcsolatos tapasztalataikat összeállítva, 131 ezer ügyfelük 24 hónap alatt keletkezett kárigényeit összegezve készítettek egy listát azokról a márkákról, amelyeknek autóival a legtöbb gondjuk akadt – írta a vezess.hu.

Próbálták jól használhatóvá tenni az összegzést, ezért

  • csak azokat a márkákat vették figyelembe, amelyek relevánsnak tekinthetők az átlagos vásárló számára (legalább 500 szerződött ügyfél)
  • olyan márkákat vettek az elemzésbe, amelyek kellőképpen széles modell-, motor- és felszereltségi választékkal (legalább 200 különböző konfiguráció) rendelkezik ahhoz, hogy a problémákat – vagy azok hiányát – ne lehessen egy-egy gyenge láncszemre fogni.
  • csak 10 évnél fiatalabb autók adatait elemezték, mert utána már inkább a karbantartás minőségén múlnak a problémák.

Szempont volt a problémák jelentősége, gyakorisága és a javítások költségessége.

Alább a lista, az élen a brit cég szerint legnagyobb szervizköltségű és legproblémásabb márkákkal. Két fontos dologra azonban fel kell hívni a figyelmet.

  • Az árak 480 forintos fontárfolyamon lettek átszámítva, de csak irányadóak, mert azóta az infláció miatt emelkedtek a költségek, továbbá a brit adatok nem feltétlenül tükrözik a hazai árviszonyokat. Az is kérdés, melyik autóra milyen garancia van.
  • A lista erősen általánosít, és természetesen vannak modellek, típusok, amelyek jóval jobban – vagy adott esetben persze rosszabbul – teljesítenek. Ezért nem lehet egy kalap alá venni az összes típust és felszereltséget, valamint az összes autópéldányt egy-egy márka esetén.

1. Porsche (5 176 608 Ft)

2. Land Rover (11 466 974 Ft)

3. Jaguar (8 155 210 Ft)

4. Alfa Romeo (3 244 954 Ft)

5. Audi (8 261 962 Ft)

6. BMW (9 445 824 Ft)

7. Mercedes-Benz (11 185 056 Ft)

8. Vauxhall/Opel (4 017 024 Ft)

9. Volvo (4 624 128 Ft)

10. Mitsubishi (4 321 877 Ft)

Címlapról ajánljuk
Síelni megy? Erről ne feledkezzen meg!

Síelni megy? Erről ne feledkezzen meg!

Akár a helikopteres mentés költségeire is nyújt fedezetet a megfelelően megválasztott biztosítás – mondta el az InfoRádióban Kozma Gábor, az Insura.hu vezérigazgatója.
VIDEÓ
Padlógázzal jönnek a kínaiak, összeomlik a Tesla - Látványos átalakulás történik az autópiacon

Padlógázzal jönnek a kínaiak, összeomlik a Tesla - Látványos átalakulás történik az autópiacon

Mérsékelt növekedést mutat az EU autópiaca, a volumen viszont továbbra is nagyjából harmadával elmarad a Covid előtti szintektől. A valódi sztori viszont nem is a darabszámokban keresendő, hanem a piac struktúrájának átalakulásában. Az elektromos hajtások törnek előre, miközben a benzin-dízel vonal látványos ütemben zsugorodik. Eközben a gyártói oldal egy másik, de mégis a piaci struktúra átalakulásával összefüggő történetet mesél el. Az elektromos autózásban erős kínai gyártók törnek be a piacra, mostanra érdemi szeletet kihasítva abból, miközben az "európai nagyok" közé tartozó Stellantis komoly piacvesztést szenved el, és a Tesla vonzereje is jelentősen csökken.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×