Összefoglalójukban azt írták: a magyarországi háztartások 69 százaléka rendelkezik saját tulajdonú személygépjárművel. A megkérdezett magyar autósok 61 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem tudja elképzelni az életet saját autó nélkül. Ez egybecseng az európai tapasztalatokkal, a Bosch egy korábbi felmérése szerint az európai megkérdezettek 60 százaléka nem tud lemondani az autó nyújtotta előnyökről.
A hazai válaszadók több mint kétharmada, 70 százaléka elsődlegesen a mindennapi élet során szükséges úticélok eléréséhez, azaz a munkahelyre, az óvodába, az iskolába eljutáshoz és a bevásárláshoz ül autóba. Ötödük használja munkavégzésre a gépkocsiját, míg a megkérdezettek 11 százaléka válaszolta azt, hogy elsődlegesen szabadidős célból ül autóba.
A kutatás szerint minél több autó van egy háztartásban, annál jellemzőbb, hogy a gépkocsit elsődlegesen munkavégzés miatt használják.
Ha valamilyen okból nem ülhetnek autóba, az autótulajdonosok 8 százaléka tekint az elektromos kerékpárra, az elektromos rollerre, vagy valamilyen más, elektromos hajtású járműre közlekedési alternatívaként. Az elektromobilitás azonos mértékben vonzó a férfiak és nők körében, de leginkább a 40 évnél fiatalabbak, a Budapesten élők és a diplomások nyitottak rá.
A Bosch jelezte: a várakozások szerint 2035-ben az újonnan regisztrált járművek 60 százaléka elektromos lesz.
A felmérést a Medián készítette 1000 fős véletlen mintavétellel; reprezentatív nem, életkor, iskolai végzettség és lakóhely tekintetében a 18 évnél idősebbek körében.