Elkezdődött a vízügyi igazgatóságok területeinek megtisztítása a Tisztítsuk meg az országot! programban. A Tisza-tónál a PET Kupa önkéntesei is segítenek a hulladék összegyűjtésében – mondta az InfoRádiónak az Országos Vízügyi Főigazgatóság szóvivője.
Az ország valamennyi vízügyi igazgatóságának vannak olyan területei, amelyek kiemelten fontosak, ilyen a Szolnoki Vízügyi Igazgatóság területén a Tisza-tó, hiszen a hosszú távú cél, hogy a turisztikai jelentősége tovább növekedjen, és az ide látogatók egy kifejezetten hulladékmentes, jól karbantartott parti környezetet találjanak – fogalmazott az InfoRádióban Siklós Gabriella.
Miután a Tisza menti igazgatóságok már korábban is számtalanszor együtt dolgoztak a PET Kupa önkénteseivel, most is adta magát a lehetőség, hogy közösen tisztítsák meg a tavat és annak környezetét. A szóvivő emlékeztetett, ha jön egy árhullám, esetleg egy kisebb árvíz, akkor azzal érkezik a kommunális hulladék, illetve az uszadék is. A Tisza-tavi öblítőcsatornák zsilipei zárva vannak, így a szemét a tó medencéjébe nem jut be, de a parti növényzetben fennakad, ezért meg kell tisztítani.
Siklós Gabriella megjegyezte, a Tisztítsuk meg az országot! programban azt is szerették volna elérni, hogy az előttünk álló hétvégén a PET Kupa önkénteseket is toborozzon, de erre a járványhelyzet miatt nincs lehetőség. De a vízügyi dolgozók, illetve a PET Kupa tagjai, az összes létező biztonsági előírást betartva, belefognak majd az akcióba, amelyhez a Tisza-tavi sporthorgászok is csatlakoznak.
A Csendes-óceán trópusi régiójában végbemenő jelenség, az El Nino - Déli Oszcilláció (ENSO) világszerte befolyásolja a villámtevékenységet. Sátori Gabriella, a HUN-REN Földfizikai és Űrtudományi Kutatóintézet professzor emeritusa az InfoRádióban elmondta: mivel a villámok érzékenyen reagálnak a felszíni hőmérséklet változásaira, már néhány tized Celsius-foknyi hőmérséklet-változás is nagy számban megnövelheti a villámaktivitást.
Egy Azerbajdzsánból Oroszországba tartó utasszállító lezuhant a kazahsztáni Aktau város közelében. A 67 utas és öt főnyi személyzet közül állítólag 12-en túlélték a katasztrófát.
Joe Biden kormánya vizsgálatot indított a kínai gyártású, régebbi technológiát képviselő félvezetők (legacy chipek) ügyében, amely Donald Trump következő adminisztrációjára bízza a döntést az esetleges vámok kivetéséről. A lépés célja, hogy biztosítsák az amerikai ellátási láncok stabilitását, és csökkentsék a kínai dominancia kockázatát ezen a stratégiai piacon – írja a Bloomberg.