eur:
388.99
usd:
363.38
bux:
68197.87
2024. május 2. csütörtök Zsigmond

Elindult a "vágy metrókocsija"

Hivatalosan is a flört, az ismerkedés színhelye mostantól szombatonként a prágai metró szerelvényeinek középső kocsija.

A néhány hónapja bejelentett, élénk hazai és nemzetközi visszhangot kiváltó újítást a prágai közlekedési vállalat (DPP) egyebek mellett azzal a nem titkol a céllal vezette be, hogy a szingli autósokat rávegye a tömegközlekedésre.

"Az embereknek ma kevés a lehetőségük az ismerkedésre, esetleg valamilyen rendezvényen vagy a munkában. A metróban az emberek ma már rendszerint olvasnak, tanulnak, zenét hallgatnak. Tehát miért ne lehetne kihasználni a metrót ismerkedésre is?" - magyarázta az ötletet a közlekedési vállalat szóvivője.

A hivatalos nevén "kommunikációs kocsi" az eredeti elképzelések szerint az utolsó lett volna a szerelvényeken, de a végül is a középső kocsi fogja ezt a szerepet betölteni. "Rájöttünk, hogy az utolsó kocsikból a végállomásokon első kocsi lenne, ezért a középső mellett döntöttünk" - jelentette ki Jaroslav Duris, a DPP igazgatója.

A prágai sajtóban csak "flörtvagonnak" nevezett intézményt először a metró A jelzésű, zöld vonalán vezetik be. A kocsik nincsenek külön megjelölve, de minden metróállomáson plakátokon és a hangosbeszélőn is tájékoztatják róla az utasokat. Aki tehát beszáll a középső kocsiba, tudni fogja, hogy az az ismerkedésre is szolgál. A "vágy metrókocsija" egyelőre szombatonként délelőtt tíztől este tízig áll az érdeklődők rendelkezésére.

A nem szokványos ötletnek hatalmas visszhangja támadt Csehországban, de az európai és az amerikai sajtó is felkapta. A lapokban és az internetes közösségi portálokon megjelent reakciókból az tűnt ki, hogy a széles közönség vevő az ötletre. Külföldön pedig azt emelik ki, hogy Prága ezzel újabb turistacsalogatóhoz juthat.

Ugyanakkor vannak, akiknek nem tetszik az ötlet, és rámutatnak a lehetséges problémákra is. "Ha a nagy rohanásban véletlenül a +szerelemvagonba+ szállok be, s ezt a férjem is megtudja, ki fogja neki megmagyarázni, hogy ennek csak a sietség az oka?" - tette fel a kérdést egy fiatal édesanya. "A fiatalok már most is túlságosan szabadosak, miért kell nekik ezt még megkönnyíteni?" - kérdi egy középkorú vallásos férfi.

Másoknak pedig kiegészítő javaslataik vannak. "Nem lenne rossz, ha egy kis bár is lenne a kocsiban. Olvastam, hogy valamikor volt ilyesmi a villamosokon" - írta a Facebookon egy cseh egyetemista.

A prágai metróhálózat hossza mintegy 60 kilométer, utasainak száma évente mintegy hatszázmillió. A cseh sajtó azt írja, hogy a terv megvalósításával a prágai metró lesz a világ egyik legnagyobb ismerkedő helye.

"Tekintettel az utasok és az egyedül élők nagy számára nem kétséges, hogy lesz miből válogatni" - jegyezte meg a Mladá Fronta Dnes című napilap.

Címlapról ajánljuk

Továbbra is az InfoRádió szólhat a Budapest 88,1 MHz-es frekvencián

Egyedüli pályázóként az InfoRádió Kft. nyerte meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa (NMHH) által a Budapest 88,1 MHz-es frekvencia használatára kiírt rádiós pályázatot, így a médiaszolgáltató szeptember 1-je után is folytathatja működését – közölte a hatóság.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.02. csütörtök, 18:00
Könnyid László
a Magyar Turisztikai Ügynökség főigazgatója
Mégis mitől lett ilyen erős a forint néhány nap alatt?

Mégis mitől lett ilyen erős a forint néhány nap alatt?

Nagyot fordult a világ néhány nap alatt a forinttal: amíg nemrég úgy tűnt, hogy akár ismét a 400-as szint közelébe gyengülhet a magyar fizetőeszköz az euróval szemben, addig az elmúlt napokban látott erősödés után már egy kritikus szinten billeg a jegyzés, amit ha sikerül letörnie a forintnak, akkor több havi csúcsára is erősödhet. Éppen ezért megnéztük, hogy mit mutat jelenleg a technikai kép az EUR/HUF esetében, valamint azt is, hogy milyen tényezők állnak a mostani forinterősödés hátterében. Devizapiaci témákkal is foglalkozunk a május 16-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Regisztráció és jelentkezés itt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×