"Több ezer éves történelem: el akarjuk dobni?" - hangzik a kampány szlogenje. Turistákat és velenceieket szólítanak fel azon üzletek bojkottálására, amelyek muranóiüveg-másolatokat és bóvli szuveníreket árusítanak.
"A minőségi kézműves termék garancia Velence pozitív képére és segít az igényes turizmus kialakításában. Ha valódi muranói üveget árusítunk, abból erősen profitál a lagúnák városának gazdasága" - mondta el Luciano Gambaro, a konzorcium elnöke.
Muranóban 306 üvegvállalkozás működik aktívan, összesen mintegy kétezer embert foglalkoztatnak. Mivel egyre nagyobb erősebb a kínai konkurencia, indítványozták, hogy a muranói üveg kerüljön fel az UNESCO világörökségi listájára, így ugyanis jobban védhetővé válna a régi kézműves tradíció. Maga Velence városa, amelynek 150 szigetét mintegy 400 híd köti össze, már 1987 óta szerepel a listán.
A huszadik század húszas-harmincas éveiben új gyárak jöttek lére, amelyek a korábbi technikákat innovatív dizájnnal kombinálták, és felvirágoztatták a második világháború utáni olasz üvegipart.







