Boldogabbak és egészségesebbek lehetnek a dolgozók, ha megmondhatják feletteseiknek, mit gondolnak róluk - állítják szakértők, akik kutatásuk eredményeit a Brit Pszichológiai Társaság brightoni konferenciáján ismertették. Eszerint legtöbbször az alkalmazottak és a közvetlen feletteseik közötti viszony az oka annak, ha stresszes a légkör a munkahelyen.
A 150 menedzser és 500 dolgozó közreműködésével készült kutatásból kiderül, hogy ha a vezetők kaptak visszajelzéseket beosztottjaikról a munkájukra vonatkozóan, nagyobb eséllyel változtattak a stílusukon és a hozzáállásukon, így hatékonyabbnak is tűnt a tevékenységük.
Azok a főnökök azonban, akiknek munkájáról nem mondtak véleményt a dolgozók, általában nem változtattak vezetési módszerükön - olvasható a tanulmányban.
"Ha nem tartunk tükröt valaki elé, nem tudhatja bizonyosan, hogyan teljesít, ha pedig azt hiszi, hogy elég jól teszi a dolgát, mi oka lenne változtatni?" - tette fel a kérdést a kutatást vezető Emma Donaldson-Feilder.
A szakértő hozzátette: a stressz a munkahelyen áthatja az emberek életét, és olyan pszichológiai tünetei lehetnek mint a szorongás, a depresszió. Emellett élettani hatásai is lehetnek, így hatására megemelkedhet a vérnyomás, vagy csökkenhet a felfogóképesség.
Donaldson-Feilder és munkatársai éppen ezért olyan útmutatót készítenek a cégek számára, amely segíthet a dolgozóknak értékelni főnökeik munkáját.
Ha a Balatonra készül nyaralni, van egy nagyon rossz hírünk