Az elhízás okozta problémával kapcsolatos parlamenti vizsgálat során beszélt Collin Sergov, az ausztrál reklámszövetség ügyvezető igazgatója arról a vizsgálatról, amelynek ugyan az eredményét nem hozták nyilvánosságra, de amelyből szerinte kiderül, hogy nem nőtt jelentősen az elhízott gyermekek aránya 1995 óta.
"Nem azt vitatom, hogy a reklámok nem okoznak elhízási járványt a gyermekek között, hanem azt állítom, hogy nincs ilyen járvány" - hangsúlyozta Segelov, aki szerint az a tény, hogy 1995 óta nem nőtt jelentősen a kövér ausztrál gyereke száma, azt jelenti, hogy az ezt állítók - igen felelőtlenül - félrevezetik a közvéleményt és a politikusokat.
Azt is hangsúlyozta, hogy a reklámipar kimondottan elkötelezett a kövérség problémájának átfogóbb, a jelenleginél teljesebb megközelítése iránt.
A vizsgálat során a szakértők arra is emlékeztettek, hogy egy brit kutatásból kiderült: az élelmiszerreklámok csak kismértékben befolyásolják a gyerekeket, a szülőket sokkal jobban - a gyerekek pedig csak a szüleiket utánozzák.
Biztosra veszik: orosz ügynökök robbantottak Csehországban