eur:
389.61
usd:
361.88
bux:
68002.24
2024. május 3. péntek Irma, Tímea

"A gyerekkori elhízás csak mítosz"

A reklámipar szerint semmiféle összefüggés nincs az élelmiszer-reklámok és a gyerekkori elhízás között, sőt, egy ausztrál parlamenti vizsgálat során egy még nem nyilvánosságra hozott kutatás eredményére hivatkozva azt állították, hogy a gyerekkori elhízás nem több mítosznál.

Az elhízás okozta problémával kapcsolatos parlamenti vizsgálat során beszélt Collin Sergov, az ausztrál reklámszövetség ügyvezető igazgatója arról a vizsgálatról, amelynek ugyan az eredményét nem hozták nyilvánosságra, de amelyből szerinte kiderül, hogy nem nőtt jelentősen az elhízott gyermekek aránya 1995 óta.

"Nem azt vitatom, hogy a reklámok nem okoznak elhízási járványt a gyermekek között, hanem azt állítom, hogy nincs ilyen járvány" - hangsúlyozta Segelov, aki szerint az a tény, hogy 1995 óta nem nőtt jelentősen a kövér ausztrál gyereke száma, azt jelenti, hogy az ezt állítók - igen felelőtlenül - félrevezetik a közvéleményt és a politikusokat.

Azt is hangsúlyozta, hogy a reklámipar kimondottan elkötelezett a kövérség problémájának átfogóbb, a jelenleginél teljesebb megközelítése iránt.

A vizsgálat során a szakértők arra is emlékeztettek, hogy egy brit kutatásból kiderült: az élelmiszerreklámok csak kismértékben befolyásolják a gyerekeket, a szülőket sokkal jobban - a gyerekek pedig csak a szüleiket utánozzák.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.06. hétfő, 18:00
Salát Gergely
a Pázmány Péter Katolikus Egyetem és a Magyar Külügyi Intézet munkatársa
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×