A brit borozók kezdik mellőzni a chardonnay-t, és a keresletcsökkenés egyetlen oka maga Bridget Jones - véli Oz Clarke, Anglia leghíresebb borásza, aki szerint Helen Fielding írónő hőse negatív reklámot jelentett a finom borfajtának.
A Helen Fielding írónő tollából származó naplók főhőse az a Bridget Jones, aki folyton súly- és pasiproblémákkal küzd. Elkeseredett és komikus harcot vív, hogy megtalálja az igazit - akire végül valóban rálel, de szenvedései közben előszeretetett vigasztalódik egy üveg chardonnay-vel.
A harmincas éveiben járó főhős egyik csalódása után leült az ágya szélére, és arcmaszkban írta naplójába: "Kedves naplóm! Megint elszúrtam. Benyakaltam egy hatalmas üveg chardonnay-t, és most berakom a fejemet a sütőbe". Remek reklám a chardonnay-nek! - mondja keserűen a naplórészletről Oz Clarke, aki szerint ez a bor a világ egyik legjobb bora volt - egészen Bridget Jones feltűnéséig.
Egy friss felmérés szerint a szigetországban az elmúlt 12 hónapban közel 8 millióval kevesebben választották a chardonnay-t, mert helyette inkább a sauvignon blanc-t vagy a pinot grigiót veszik.
Bridget Jones előtt a chardonnay nagyos is szexi volt - mérgelődik a borszakíró a szingli főhősön, akinek történetéből készült két film is nagy sikert aratott a mozikban.
Lehet, hogy most a britek átléptek egy határt