"A lakosságtól is rendkívül sok pozitív visszajelzést kapunk, és az éttermek is nagyon elégedettek, olyannyira, hogy több étterem torkos pénteket, szombatot, hétfőt is rendez" - mondta az InfoRádiónak Galla Gábor, hozzátéve, hogy sok étterem 3-4 turnusban szolgálta ki a vendégeket, végig teltházzal. Voltak olyan helyek, ahol még soha nem láttak egyszerre ennyi embert vendégül.
Az InfoRádió által megkérdezett budapesti étterem marketingigazgatója is sikeresnek ítélte e programot: "Többször is sikerült eladni az összes asztalt a nap folyamán. "Volt, aki eljött, és bátran próbálkozott, több fogást végigkóstolt és a drágább ételeket ette, de volt, aki csak egy főételre tért be. Az átlagfogyasztás az 50 százalékos kedvezménnyel együtt olyan 3-5000 forint volt fejenként - mondta Váradi Szabó Balázs.
Debrecenben haza is vittek
Debrecenben is hasonló zsúfoltság jellemezte az éttermeket. Ott azonban a drágább ételekre: a libamájjal és a bélszínnel készült fogásokra vágytak a vendégek - állította egybehangzóan több étteremtulajdonos. Gál János üzletvezető éttermében általában 1000 forintot fizettek a vendégek 3 fogásért kedvezménnyel együtt.
"Nagyon tetszett a debreceni lakosoknak az akció. Voltak, akik nemcsak ott vacsoráztak, hanem haza is vittek ételt. Nálunk 350 forint egy leves, a főétel 1200 forint, a desszert 350 forint, tehát 2000 forint lett volna mindez, de leszámítva a kedvezményt, átlagosan ezer forintot fizettek a vendégek" - mondta Gál János.
Sok volt a fiatal
A Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója szerint aminek - a visszajelzések alapján - a leginkább örült sok vendéglős, az az, hogy az akció teljesen új vendégkört hozott: rengeteg volt például a fiatal, mi általában nem jellemző a hagyományos éttermekre. Bár a tulajdonosoknak maguknak kellett állni a kedvezmények miatt jelentkező esetleges veszteségeket, a vendégkörbővülés miatt így is megérte az akció.
A Magyar Turizmus Zrt. felmérései azt mutatják, hogy a lakosság 76 százaléka jár hagyományos és gyorsétterembe - mutatott rá Galla Gábor, hozzátéve, hogy a cél ennek az aránynak, és az éttermi étkezés gyakoriságának a növelése.
Ezt szolgálja az egész éves Nagy Ízutazás elnevezésű program, amelynek keretében 360 bor- és gasztronómiai rendezvényre hívják fel a lakosság és a turisták figyelmét.