Hekkertámadás érte az Etele Plaza mobilappját, az Etele Appot, erről a bevásárlóközpont üzemeltetője értesítette az érintett felhasználókat – írja a Telex.
„Kedves Felhasználónk! Ezúton szeretnénk tájékoztatni, hogy az Etele App rendszerét illetéktelen külső támadás érte. A vizsgálatok jelenlegi állása szerint az incidens során az Ön adatai – például név, e-mail-cím, telefonszám és hűségprogrammal kapcsolatos adatok – kiszivároghattak.
Fontos hangsúlyozni, hogy sem jelszavak, sem bankkártya-, sem fizetési adatok nem voltak az érintett rendszer részei”
– áll a levélben. Az üzletház azt írta, megtették a szükséges lépéseket: lezárták a rendszert, külső szakértők bevonásával megkezdték az incidens kivizsgálását, kibővítették az IT-védelmi intézkedéseiket, és felvették a kapcsolatot az illetékes hatóságokkal.
A felhasználóknak azt tanácsolták, hogy ha az alkalmazásban használt jelszavukat máshol is használják, akkor mielőbb cserélják le. Továbbá figyeljék az e-mail fiókjukat is, hogy tapasztalnak-e gyanús aktivitást.
Az Etele Plaza üzemeltetője sajnálatát fejezte ki a történtek miatt, és leszögezte, mindent megtesz annak érdekében, hogy a jövőben ne fordulhasson elő hasonló eset.
A lap azt írja, a levelet a pláza szerda délután nem sokkal fél kettő előtt küldte ki, de több érintett olvasónk már szerda reggel jelezte, hogy meghekkelhették a plázát. A NordVPN nevű biztonsági cég ugyanis az érintett felhasználóinak küldött egy értesítést még szerda reggel. Ebben az állt, hogy a cég Dark Web Monitor nevű, a sötét weben terjedő lopott adatokat figyelő szolgáltatása belebotlott az ő adataikba is.







