Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.83
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
Tájékoztató táblák az útdíjköteles M30-as autópálya és az ingyenes, Miskolcot elkerülő szakasz felhajtójánál Miskolc határában 2015. január 7-én.
Nyitókép: MTI/Vajda János

„Ki fogjuk taposni belőlük” – így néz ki a lex Strabag

A kormány öt évre kizárná a közbeszerzésekből a Strabagot és az összes olyan céget, amely megszegi az állammal kötött szerződését. Az erről szóló törvénymódosítást a napokban tárgyalta meg az Országgyűlés.

A kormány szerint a Strabag nem teljesítette az M30-as autópálya Miskolc és Szikszó közötti szakaszára vállalt jótállási kötelezettségét, miután az útpálya a kivitelezés után rövid időn belül megsüllyedt, le kellett zárni, a vállalat pedig a szerződésben rögzített 10 hónapos határidőre nem végezte el a helyreállítást – idézte fel előterjesztő expozéjában az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára.

Az ilyen eseteket akarják megelőzni a közbeszerzési törvény módosításával – tette hozzá Nagy Bálint.

„Amennyiben egy állami beruházás esetén, közbeszerzési törvény hatálya alá eső értéknél, a hiba közös megállapítása után a jótállási garanciát vagy a felelősségvállalást nem teljesíti a kivitelező, akkor a kivitelező 5 évre kizárható a további közbeszerzésekből. Tehát nem a hiba megtorlása a kizárás, hanem a jótállási garancia nem teljesítése, azaz a szerződéses kötelezettségek nem teljesítése.”

Tehát olvasatában nem arról van szó, hogy egy vállalat külföldi vagy nem külföldi, hanem arról, hogy amit vállalt, és amiben közösen megállapodtak a felek, és a jótállásból is következik, ha azt nem teljesítette, akkor a szankció a jövőben nem egy választható, alternatív lehetőség, hanem egy kötelező kizárás.

A kormánypártok vezérszónokai hangsúlyozták, hogy

a módosítás nem büntetés, hanem a szerződéses kötelezettségek kikényszerítése,

függetlenül attól, hogy hazai vagy külföldi vállalkozásról van szó.

A Mi Hazánk szerint nem is látszik, hogy a cég a megoldásra törekedne.

Nagy Bálint államtitkár a vita lezárásaként úgy fogalmazott, „ki fogjuk taposni a Strabagból, hogy elvégezze az M30-as javítását”.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×