Infostart.hu
eur:
399.95
usd:
340.44
bux:
99459.34
2025. július 8. kedd Ellák
Nyitókép: Unsplash

Kutatott a szeszipari szövetség az új kampányához, érdekes eredményekre jutott

Nagy András, a Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács (MSZSZT) igazgatója elmondta, a friss adatok szerint a fiatalok egyszerre sokkal tudatosabbak és sokkal mértéktelenebbek is az alkoholfogyasztásban.

Új szemléletformáló kampányt indít a 18-49 éves korosztálynak a tudatos alkoholfogyasztásról a Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács. Ehhez készült egy reprezentatív kutatás a magyarok alkoholfogyasztásáról.

„Minden évben indítunk egy ilyen tudatos alkoholfogyasztást népszerűsítő kampányt, most viszont szerettünk volna kicsit pontosabban látni a megkezdése előtt. Tehát a felmérés célja voltaképpen a kampány előkészítése volt” – számolt be az InfoRádióban Nagy András, a szeszipari szövetség igazgatója.

A felmérés megmutatta, hogy nem mindenki iszik alkoholt,

15 százalék azok aránya, akik egyáltalán nem fogyasztanak

– magyarázta az igazgató, hozzátéve, hogy a maradék 85 százalék körülbelül három egyenlő részre oszlik aszerint, hogy hetente, havonta, vagy annál is ritkábban italozik-e. Kiderült az is, hogy Magyarországon a 18-49 éves korosztály körében a bor a legnépszerűbb, ezt a válaszadóknak több mint a fele fogyasztja, sört pedig majdnem ennyien. Emellett közel egyharmadnyi ember az, aki röviditalt, illetve koktélt is iszik.

„Végeredményben az jött ki, hogy a magyarok egy-egy alkalommal átlagosan 2,4 italt fogyasztanak el, de ez egy kissé elvont adat, és egészségügyi szempontból az a fontos, hogy egy személy mennyi etil-alkoholt fogyaszt el, mennyi a konkrét alkoholfogyasztása” – hangsúlyozta Nagy András. Hozzátette,

egy egység, azaz egy ital egy korsó sörnek, két deciliter bornak vagy öt centiliter égetett szesznek felel meg.

„A szövetséggel arra voltunk kíváncsiak, és ezt végül tükrözte is a kutatás, hogy a fiatalabb generáció már tudatosabb, jobban odafigyel a fogyasztására. Viszont azt is el lehet mondani, hogy amikor ők isznak, akkor bevállalósabbak” – jelentette ki a Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács igazgatója, megjegyezve, hogy ezek alapján van még mit tenni a tudatosság fejlesztése terén.

A mostani egy digitális kampány, melyben influenszereket kértek fel, akik videókat fognak készíteni, személyes történeteiket mesélik el, és ezeket osztják meg az italmertek.hu oldalon. Nagy András úgy véli, ezek a kampányok ma már célratörőbbek.

Az igazgató leszögezte, azt is fontosnak tartják elmondani, hogy alkoholos ital fogyasztásakor, legyen az bármilyen, az egészség szempontjából csak a megivott mennyiség számít. Nagy András mindezeken túl megjegyezte, hogy egy friss kutatás szerint ma már olyan stressz alatt él a társadalom, hogy az absztinensek veszélyeztetettebbek, mint azok, akik keveset, de isznak. Azt azonban leszögezte, hogy ez a megállapítás még vita tárgyát képezi.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.07.08. kedd, 18:00
Demkó Attila
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézetének programvezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×