Az Initial Quality Study (IQS) 2020-ban teljeskörűen megújult, a tulajdonosok részére feltett kérdések körét kibővítették, így az előző eredmények nem vethetők össze a jelenlegiekkel. A „nehezítés” óta a Lexus jellemzően a prémiummárkák élmezőnyében szerepel a felmérésen – három alkalommal volt második (2020, 2022, 2024), és egyszer első (2021.) – írja a smartermedia.hu.
Az idei, 2025-ös kutatás viszont, amelyet 92 694 tulajdonos vagy felhasználó visszajelzései, valamint a hivatalos márkaszervizekben elvégzett, több százezer beavatkozás adatai alapján állítottak össze, a Lexus abszolút győzelmét hozta el – az idei egyébként a márka alapítása (1989) óta a tizenötödik év, amikor minden más autógyártónál jobb kezdeti minőséget regisztrált a Lexus. A márka két típusa – az IS és az ES szedánok – is saját kategóriájának legjobb eredményét érte el.
Az ügyfelek tíz tágabb témakörben (infotainment; szolgáltatások, kezelőszervek és kijelzők; külső; vezetőtámogatás; belső; hajtáslánc; ülések; vezetési élmény; klímaberendezés és egyéb) összesen 227 jelenségről nyilatkoztak. Bár az IQS felmérések elsődleges célja, hogy villámgyors és pontos visszajelzést adjon a gyártóknak új gyártmányaik esetleges típushibáiról, a fogyasztók számára is fontos útmutatást ad a vásárláshoz.
Mint olvasható, a 2025-ös felmérés legfontosabb tanulságai részben meglepők. A prémiumautó-gyártók például átlagosan 4,2 százalékponttal rosszabb eredményt értek el (203 hiba 100 járműre), mint a tömegpiaci gyártók (187), ugyanakkor csökken a különbség: tavaly 230 vs. 181 volt a hibajelenségek előfordulásának aránya a két fő szegmensben (minél alacsonyabb a pontszám, annál kevesebb a meghibásodás.) Ennek fényében a Lexus 166 pontos győztes eredménye kifejezetten jónak számít.
| Márka | Hibaszám |
| Lexus | 166 |
| Nissan | 169 |
| Hyundai | 173 |
| Jaguar | 175 |
| Chevrolet | 178 |
| Honda | 179 |
| Dodge | 180 |
| Kia | 181 |
| Buick | 183 |
| Genesis | 183 |
| Jeep | 186 |
| Subaru | 187 |
| Porsche | 188 |
| Study Average | 192 |
| Ford | 193 |
| BMW | 196 |
| Acura | 198 |
| GMC | 199 |
| Cadillac | 200 |
| Toyota | 200 |
| Lincoln | 206 |
| Land Rover | 208 |
| Mercedes-Benz | 210 |
A legtöbb probléma a plug-in hibrid járművekkel (PHEV) fordult elő, még a tisztán elektromosoknál (BEV) is több: előbbieknél 237, utóbbiak körében 212 pont volt az átlagos eredmény. Látványosan megbízhatóbbak a full hibridek (196 pont) és a benzinmotoros járművek (184 pont.)
Az új típusokkal (203 pont) több probléma van, mint azokkal, amelyek nem első évüket töltik a piacon (190 pont). A 2025-ös modellévben tizennyolc vadonatúj modellt vezettek be az autógyártók az észak-amerikai piacon, ebből csupán kettőnek sikerült jobb eredményt elérnie saját piaci szegmensének átlagánál.
A legérdekesebb jelenség, hogy az ügyfelek mind gyakrabban elégedetlenek a pohártartókkal. Egyre többen használnak többször használatos, nem eldobható poharakat és bögréket, és ezek változatos méreteik miatt nem minden esetben illeszkednek biztonságosan a meglévő pohártartókba. Ugyanakkor van persze ennél nagyobb gondjuk az ügyfeleknek: továbbra is az infotainment rendszerek (42,6 hiba 100 autóra) a legproblémásabbak, az érintőképernyők, a túlbonyolított menürendszerek – és ehhez kapcsolódóan a hagyományos gombok elektronikus paranccsal történő kiváltása – különösen sok bosszúságot okoznak.
A kutatás további részletei itt olvashatók.







