eur:
403.59
usd:
389.55
bux:
88050.2
2025. február 12. szerda Lídia, Lívia
Underground of the metro station in Budapest, detail of the escalator steps Illuminated and modern with no people moving uphill
Nyitókép: Stefano Madrigali/Getty Images

Nagy munkákat kezdene a főváros a 2-es metró vonalán

Az BKV előkészítette, az EKB finanszírozná a piros metróvonal akadálymentesítését, ám a főváros egyedül nem dönthet erről.

A 2-es metró Budapest második legforgalmasabb metróvonala, napi 300 ezer ember használja, azonban a 11 megállóhely közül jelenleg csak 3 akadálymentes. A metró korábbi felújításából a mozgólépcsők kimaradta, és mostanra nagyon rossz állapotba kerültek. Ezek cseréje az akadálymentesítést is segítené, ugyanis a 3-as metrónál éppen azok leváltásával és az azokkal párhuzamosan közlekedő, úgynevezett ferde liftek beépítésével oldották meg az akadálymentesítést – magyarázta Karácsony Gergely.

A főpolgármester közölte: a BKV munkatársai előkészítették a 2-es metróvonal akadálymentesítését és forrást is szereztek hozzá, az Európai Fejlesztési Bank ugyanis finanszírozná ezt a beruházást, amely ráadásul – mivel régi, korszerűtlen mozgólépcsők helyett új, energiatakarékos mozgólépcsők lennének – jelentős mértékben, az energiamegtakarítás révén, lényegében önmagát is finanszírozza.

Mivel azonban az önkormányzatok és önkormányzati cégek hitelfelvételéhez kell a kormány engedélye, Budapest nem indíthatja el egyelőre ezt a beruházást.

"Én azt gondolom, hogy az akadálymentesítés közös ügyünk. Az akadálymentesítés nem csak a mozgáskorlátozott honfitársainkról szól – bár akkor is kellően fontos lenne –, hanem mindenki másról, aki közlekedik a városban, és problémát okoz neki a mozgólépcsők használata", fejezte ki reményét.

Első körben a csomag támogatásáról a Fővárosi Közgyűlés januári ülésén döntenek.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.02.12. szerda, 18:00
Csicsmann László
Közel-Kelet szakértő, a Budapesti Corvinus Egyetem tanára
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×