Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Nyitókép: Pixabay.com,

Logisztikai összeomlás: még karácsonykor is jelentés késéssel érkezhetnek a Temuról rendelt csomagok

Hetek óta problémák tapasztalhatók a Packeta csomagküldő szolgáltató működésében. A cég egyelőre nem tud megbirkozni a megnövekedett forgalommal.

"Azt pontosan nem tudjuk megmondani, hogy a Packeta-ügyfelek hány százalékát érintette ez a fennakadás, de az látható, hogy több hete húzódik, és egyre szélesedik az az ügyfélkör, amely nem jutott hozzá a küldeményeihez, illetve nem tudta célba juttatni a küldeményeit" – mondta a Packeta csomagküldő szolgálatnál történt fennakadásokról Hecker Flórián.

A Világgazdaság munkatársa szerint az összeomlás oka az, hogy a cég februárban együttműködési megállapodást kötött a Temuval. Ennek értelmében, ha valaki Magyarországon a távol-keleti webáruháztól rendel, akkor a rendszer automatikusan a címekhez közeli Packeta csomagátvételi pontokra irányítja a kézbesítést. Mivel a Temu-rendelések száma megnőtt, kapacitásproblémák jelentkeztek az átvételi pontoknál és a házhozszállításnál is, így a csomagok a depóban ragadtak.

"Ráadásul a rendszer nyilvántartása hiányos, sok csomag elkallódott, sok sérülten érkezett meg, ez okozott felháborodást az ügyfeleknél, és tömeges a panaszbejelentés a céggel kapcsolatban" – mondta, és hozzátette: azzal, hogy a Packeta mögött álló befektetői csoport megvásárolta a Foxpostot, a cég lett a legnagyobb hazai csomagküldő szolgáltató. Bár az eddig 4500 egységből álló rendszerüket az év végére 5000-re akarják bővíteni, nem valószínű, hogy az elég lesz a karácsonyi időszakban, hiszen a nyári időszakban sem tudták kezelni a rendelésállományt.

"Ez feltehetően egy olyan probléma, aminek nem lesz gyors megoldása, a karácsonyi szezonban is arra kell felkészülni, hogy a Temutól rendelt csomagok megérkezése bizonytalan lesz, és érdemes figyelembe venni a kártérítés lehetőségét is" – mondta Hecker Flórián.

Kiemelte, hogy a postai szolgáltatásokról szóló törvény szerint

amennyiben 15 napon belül nem történik meg a kézbesítés, akkor kártérítésre jogosult az ügyfél.

Arra viszont felhívta a figyelmet, hogy a rendelésnél meg kell határozni az értéket, mert ha ez elmarad, a szolgáltató automatikusan 4000 forintot állít be kártérítésként. Mérlegelésre érdemesnek tartja továbbá a csomagonkénti 510 forintos biztosítási díj kifizetését is, ami 70 ezer forintos kártérítést is garantál.

Hecker Flórián szerint a fogyasztóknak érdemesebb a hazai webáruházakat részesíteni előnyben, mert lehet, hogy árban rosszabbul járnak, de ezek a csomagok valószínűleg megérkeznek hozzájuk időben.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Műfenyő vagy igazi? Látványos népítélet született az örökzöld vitában

Műfenyő vagy igazi? Látványos népítélet született az örökzöld vitában

A karácsony közeledtével egyre aktuálisabbá válik a kérdés, hogy milyen karácsonyfát érdemes választani. Az elmúlt években egyre szélesedő választék az élő fenyők és műfenyők piacán azt is magával vonja, hogy egyre többen szeretnék megtudni, melyik típus mellett, milyen érvek szólnak. Az ünnep egyik legnagyobb döntéshelyzetének számító karácsonyfa választása mára az interneten is sokakat foglalkoztat, ezért a Google Trends adatai alapján megnéztük, hogy milyen trendek figyelhetőek meg az internetes keresések terén az idei karácsony előtt, hazánkban és világszerte.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 6. 08:18
×
×
×
×