eur:
395.38
usd:
368.51
bux:
0
2024. július 2. kedd Ottó
Airport Departure Board
Nyitókép: Remedios/Getty Images

A gyakori járatkésések oka: Európa légtere megtelt – mondja a szakértő

Európa legnépszerűbb nyaralóhelyein mindig is sűrű a légi forgalom és a fennakadások hatással lesznek az egész kontinens légi közlekedésére –mondta az InfoRádióban Varga G. Gábor légi közlekedési szakértő.

A nyári nyaralószezonban sűrűsödnek a repülőtereken a késések és a járattörlések, ami igencsak bosszantó lehet az utasoknak, elég csak a vasárnapi esetre utalni, amikor Budapestről a nagyrészt magyar futballszurkolókat szállító repülőgép olyan későn tudott felszállni, hogy lekésték az Európa-bajnokságon a Skócia elleni mérkőzést.

Pedig 2022-höz képest a légi közlekedés problémái észrevehetően enyhültek Varga G. Gábor szerint. A légi közlekedési szakértő szerinte ennek az az oka, hogy a rendelkezésre álló repülőgépekből és munkaerőből nincs olyan mértékű hiány, mint két éve, amikor a nyári szezonban kaotikus állapotok uralkodtak az európai légi közlekedésben, amit akkor elsősorban a koronavírus-járvány idézett elő, hiszen a leépített személyzetet nem lehetett olyan gyorsan visszacsábítani, mint amilyen sebesen a forgalom nőtt.

"Ez azonban nem jelenti azt, hogy teljes mértékben visszaálltunk volna a régi kerékvágásba, és sajnálatos módon azért vannak olyan faktorok, amelyek soha nem fognak megszűnni. Az egyik, hogy tradicionálisan július és augusztus elképesztő nagy forgalmú időszaknak számít, ráadásul a légi közlekedés iránti igény folyamatosan nő, Európa égboltja és Európa légi közlekedési infrastruktúrája ebben az időszakban szinte megtelik" – mondta az InfoRádióban Varga G. Gábor.

Az ágazatban mindig a legszűkebb kapacitás határozza meg a rendszer áteresztő képességét – emelte ki a szakértő, és példaként említette, hogy hiába van Budapesten nagy repülőterünk megfelelő személyzettel, ha innen nagyon sokan utaznak a görög szigetekre, ahol viszont folyamatosan légi forgalmi dugó van, akkor az ide induló járatok menetrendjében is állandó torlódás lesz.

"Ha ezt az egy példát kivetítjük egész Európára, akkor elmondhatjuk, hogy a népszerű turista- és nyaralóhelyeken mindig lesznek forgalmi dugók, és az ottani késések, fennakadások alapvetően kihatással lesznek a teljes európai forgalomra" – magyarázta a szakember.

A pórul járt repülőjegy-tulajdonosoknak pedig jelezte, azért van esély a kártalanításra. "A legtöbb utasbiztosításnak van szolgáltatása arra az esetre, ha repülőgép késik vagy törlik a járatot, de ennél is fontosabb, hogy az európai jogszabályok alapján a három órát meghaladó késés, a járattörlés és a túlkönyvelés miatt visszautasított beszállítás esetén fixen meghatározott kártérítési kötelezettsége van a légitársaságoknak" – jegyezte meg Varga G. Gábor légi közlekedési szakértő.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Magyarics Tamás az Arénában: ha Trump fegyelmezett marad, megtarthatja előnyét

Magyarics Tamás az Arénában: ha Trump fegyelmezett marad, megtarthatja előnyét

Ha Joe Biden helyett új jelöltet állítanának a demokraták, az példátlan lenne az amerikai elnökválasztások történetében – mondta Magyarics Tamás, az ELTE professzor emeritusa, külpolitikai szakértő. Az InfoRádió Aréna című műsorában beszélt az elnökjelölti vita következményeiről, a lehetséges forgatókönyvekről és a Donald Trump elleni perek jelentőségéről.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.02. kedd, 18:00
Yann Caspar
a Matthias Corvinus Collegium Európai Tanulmányok Műhelyének kutatója
NGM-államtitkár: a bankok az állampapír-portfolió átrendezésével további extra profitra tettek szert

NGM-államtitkár: a bankok az állampapír-portfolió átrendezésével további extra profitra tettek szert

A kormány 2023-ban az önfinanszírozás megerősítése és a lakossági megtakarítások reálértékének megőrzése érdekében négy terelőintézkedésből álló programot hirdetett meg. A négy elemből álló intézkedéscsomag három eleménél teljesültek a kormány elvárásai és a kitűzött célok. Ezek közül mindenképen kiemelendő a kormányzati beavatkozás következtében a befektetési alapoknál látott állampapír-állománybővülés. A terelőintézkedések negyedik elemével kapcsolatban azonban a hazai hitelintézetek és pénzügyi vállalkozások extraprofitadó fizetési kötelezettségük csökkentésének lehetőségével szembeni kormányzati elvárás - vagyis, hogy 1 300 milliárd forinttal növeljék állampapír-állományukat - a jelenleg rendelkezésre álló adatok alapján ez idáig csak részlegesen teljesült.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×