eur:
410.89
usd:
392.2
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér
Nyitókép: BKK

Két év alatt 37 kilométerrel bővítenék a fővárosi trolihálózatot

Az európai trolireneszánsz elérheti a magyar fővárost.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) azt tervezi, hogy 2026-ig 37 kilométerrel bővítik a trolihálózatot, a társaság már korábban elindított 160 trolibusz beszerzésére irányuló közbeszerzési eljárást. Karácsony Gergely főpolgármester a tervezett fejlesztésekről szóló szerdai sajtótájékoztatón arról beszélt: az elmúlt években jelentős járműfejlesztést hajtottak végre a közösségi közlekedésben. A trolibeszerzést azért indították el, mert hisznek abban, hogy a közösségi közlekedés "elektrifikációjában" nagyon fontos szerepe van ezeknek a járműveknek.

Kőbányán, Óbudán és Zuglóban is szeretnék bővíteni a trolihálózatot.

Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója kiemelte, hogy Európa-szerte reneszánszukat élik a trolifejlesztések. El kell érni, hogy a közösségi közlekedés kibocsátásmentes legyen, és Budapesten a legnagyobb kihívás a buszágazat elektrifikációja, viszont a trolibuszoknak köszönhetően ez nem lehetetlen - mondta.

Walter Katalin közölte: 2019 és 2024 között a trolihálózat több mint 17 kilométerrel bővült, és 2026-ig további 37 kilométerrel terveznek.

Bodor Ádám, a BKK mobilitásfejlesztési igazgatója úgy fogalmazott: "a troliban hiszünk, és nem véletlenül". A trolibuszok sok helyen alkalmasabbak a dízelbuszok kiváltására, mint az elektromos buszok - mondta, majd példaként említette az üzemeltetést és azt, hogy az önjáró trolik könnyebbek, így kevésbé terhelik az utakat, mint az elektromos buszok.

A BKK megbízásából a Budapesti Műszaki Egyetem által két évvel ezelőtt készült tanulmány szerint

a körülbelül 1100 fővárosi dízelüzemű autóbuszból 350 esetben a troli az elektrifikáció leghatékonyabb és leggazdaságosabb módja

- közölte Bodor Ádám.

Elmondta, négy vonalcsoportban kezdődhet majd meg a trolihálózat kiterjesztése: a Pongrácz úti vonalcsoporton, a Kőbányai út-Pacsirtamező utcai tengelyen, a Thököly út-Rákóczi út tengelyen, valamint a Fogarasi út vonalcsoporton.

A 2025-ig megvalósuló fejlesztések között szerepel a közvetlen kapcsolat Kőbánya és Angyalföld között a 75-ös troli meghosszabbításával, Alsórákos térsége közvetlen metrókapcsolatot kap majd a 81-es troli meghosszabbításával, valamint új kapcsolat jön létre a belváros és Zugló között az állatkerti delta megépítésével, a 82-es troli meghosszabbításával.

Bodor Ádám közölte, 2026 végéig jelentősebb infrastruktúra-fejlesztést terveznek elsősorban európai uniós forrásból.

A tervek szerint

  • 2026 végig megvalósul a Kőbányai út elektrifikációja, a Kőbányai úton meghosszabbodik a 72-es trolibusz vonala Kőbánya-alsóig, továbbá
  • felsővezetékek épülnének a Pongrácz úton, a Kassai tér térségében, valamint a Diószegi Sámuel-Elnök utcát érintően.
  • 2027 végére a trolihálózatba kapcsolnák Óbudát, Alsórákost, valamint Óhegyet és Újhegyet.

Horváth László, a BKK beruházási igazgatója emlékeztetett: a társaság az év elején feltételes, nyílt tárgyalásos közbeszerzési eljárást indított legfeljebb 160 trolibusz beszerzésére. Júliusban lesz az elsőkörös árajánlat-benyújtás. A részvételi szakaszra négyen jelentkeztek, az Ikarus, a Skoda, a Solaris és a Bozankaya.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×