eur:
391.18
usd:
365.58
bux:
68169.96
2024. április 30. kedd Katalin, Kitti
Nyitókép: Pixabay

Még mindig vizsgálják az M30-as balesetveszélyes szakaszát, nem tudni, mikortól lehet újra használni

Egyelőre a kivitelező és az Építési és Közlekedési Minisztérium sem tudja, mikor kezdődhetnek meg a felújítási munkálatok, mint ahogy azt sem, meddig lesz lezárva az autópálya Miskolc és Szikszó közötti szakasza.

Ahogy arról az Infostart is beszámolt, az M30-as autópálya 38-as kilométerénél, Szikszó térségben az autópálya szerkezete több helyen is elmozdult, megcsúszott, ami miatt a burkolaton repedések keletkeztek. Az elmozdulás olyan mértékűvé vált, hogy az már veszélyeztette a biztonságos közlekedést, ezért február 17-én mindkét irányban, teljes szélességében lezárták a szikszói szakaszt, a felújítási munkálatok azonban azóta sem kezdődtek el.

Az autópálya-fenntartó MKIF közölte: az útszakasz még garanciális időszakban van, ezért az elmozdulások észlelése után felvették a kapcsolatot az állammal – mint beruházóval. A magyar állam a bejelentést követően felszólította a kivitelezőt a javítási munkálatok elvégzésére és a hiba okának megszüntetésére. Az MKIF tájékoztatása szerint a munkálatok a pálya alapját, földművét is érinthetik, így

várhatóan hosszú hónapokra zárva lesz az M30-as autópálya Szikszó közelében.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium arról tájékoztatta a boon.hu portált, hogy az autópálya szerkezeti problémájának okait a kivitelezőnek kell feltárnia. A jótállási hibákról való bejelentést megkapta a kivitelező, a minisztérium közlése szerint szakértők bevonásával jelenleg is zajlik a kivizsgálás. A tárca hozzátette: a munkaterületre történő felvonulást és a szükséges intézkedéseket, csak a tervek kidolgozása, valamint a szükséges hozzájárulások beszerzése után lehet meghatározni. A minisztérium közölte azt is, hogy

csak a hibák okának kivizsgálását követően, valamint a helyreállítási tervek ismeretében lehet döntést hozni arról, meddig tart az érintett útszakasz lezárása.

A boon.hu azt is meg szerette volna tudni, számíthatnak-e valamilyen kompenzációra azok, akik az év elején megvásárolták a vármegyei autópálya-matricát – esetenként éppen az M30-as ezen szakasza miatt –, de most nem tudják azt használni. Az MKIF azt válaszolta a megkeresésre, hogy az útdíj szedése, annak mértékének megállapítása, az esetleges útdíj-mentesség vagy annak kompenzálása állami feladat, ezekben a kérdésekben az autópálya-fenntartó nem intézkedhet, az útdíjjal kapcsolatban pedig a NÚSZ Zrt. adhat felvilágosítást. Utóbbi állami cég azonban eddig nem válaszolt a portál kérdéseire.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.30. kedd, 18:00
Szánthó Miklós
az Alapjogokért Központ főigazgatója
Egyetlen fegyvertípustól szenved az orosz haderő, Ocseretine is elesett  – Ukrajnai háborús híreink kedden

Egyetlen fegyvertípustól szenved az orosz haderő, Ocseretine is elesett – Ukrajnai háborús híreink kedden

Az orosz harctéri veszteségek legalább felét az ukrán drónok okozzák, főleg az FPV kamikaze-drónok, de mellettük komoly gondot okoznak az aknagránátokat dobáló „bombázódrónok” is – állítja az egyik nagyobb orosz háborús Telegram-csatorna harctéri forrásokra hivatkozva. Ukrán források vasárnap este három donbaszi falu elvesztését ismerték el, ugyanakkor geolokáció alapján nagyon úgy néz ki, hogy ennél jelentősen mélyebben törték át az orosz csapatok a frontvonalat. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború aktualitásaival.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×