eur:
394.01
usd:
363.56
bux:
66169.03
2024. március 3. vasárnap Kornélia
Parkoló autók Budapest belvárosában 2022. szeptember 5-én. Ettől a naptól többet kell fizetni a parkolásért Budapesten, a belső kerületekben hatszáz forintba kerül óránként, miután életbe lépett az új, négy zónatípusból álló egységes fővárosi parkolási rendszer.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

A változások a helyi lakosok érdekeit szolgálják – Balogh Samu az új, fizetős budapesti parkolási zónákról

Több fővárosi kerületben, Újbudán, a Hegyvidéken, Zuglóban és Ferencvárosban is létrejöhetnek fizetős parkolási övezetek. A főpolgármester kabinetfőnöke azt mondta az InfoRádióban, hogy az önkormányzatok kezdeményezték a módosításokat.

Két budai és két pesti kerületben is jelentősen megváltozhatnak a fizetős parkolásra vonatkozó szabályok, ha a képviselők a Fővárosi Közgyűlés november 29-ei ülésén megszavazzák az erről szóló javaslatot.

Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke az InfoRádióban elmondta: az érintett kerületekben a P+R parkolás miatt általános jelenség, hogy a helyi lakosok nehezen tudják megoldani a parkolást. Tájékoztatása szerint elsősorban három kerületet érint a módosító javaslat:

Zuglót, Ferencvárost és Újbudát, valamint a XII. kerületben is lehetnek apróbb technikai átalakítások.

Balogh Samu szerint a változások a helyben élők érdekeit szolgálják. A parkolási övezetek bővítése a XIV. kerületben a Bosnyák tér környékét, a IX. kerületben a Vágóhíd utca környékét, Újbudán pedig Őrmező, valamint a BAH-csomópont környékét érintik.

Kiemelte, hogy a Fővárosi Közgyűlés által kijelölt parkolási övezetek egy keretet jelentenek. Magyarán azt, hogy ezeken a területeken „mikor lesz valójában fizetős a parkolás”. Mindez a kerületi önkormányzatok döntésén múlik, mert a parkolási üzemeltetés az ő feladatuk. Hozzátette:

a módosítást nem a főváros kezdeményezte, hanem az érintett kerületek polgármesterei.

Balogh Samu kitért a fizetőssé váló zónák áraira is, melyek nem egységesek, a terület, illetve az elhelyezkedés alapján határozzák meg azokat. Mint fogalmazott, szerdán „minden világossá válik”. Négy különböző díjazási zónát jelöltek ki, és a főpolgármester kabinetfőnöke arról tájékoztatott, hogy a bővítések az alsó kategóriákban valósulnak meg.

A Fővárosi Önkormányzat oldalán olvasható tájékoztató kiemeli azt is, hogy a korábbi bonyolult, összesen 27 féle parkolási zóna helyett egy átlátható, 4 zónatípusból álló egységes parkolási rendszert vezetnek be. Az új rendszer célja, hogy az autóval közlekedők könnyen értelmezhető zónarendszert használhassanak. Az ehhez illeszkedő új díjazás a közterületi parkolóhelyek esetében az autók gyorsabb cserélődését, így a parkolóhelyek jobb kihasználhatóságát célozza.

A Fővárosi Önkormányzat szerint az övezetek bővítését érintő kérelmek telítettségi vizsgálattal alátámasztottak. A zónák közti átsorolásokat pedig a kerületek által a parkolásüzemeltetés során szerzett tapasztalatok indokolják. Az új helyekről és a tervezett változásokról ebben a cikkünkben olvashatnak.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Szakértő: van, ami sokkal fontosabb, mint a mielőbbi kibocsátáscsökkentés

Szakértő: van, ami sokkal fontosabb, mint a mielőbbi kibocsátáscsökkentés

Az Európai Unió országai tudatosan törekednek arra, hogy féken tartsák a klímaváltozást okozó káros anyagok kibocsátását. Magyarország kibocsátását a globális skálán még statisztikailag is nehéz kimutatni, mégis komoly erőfeszítéseket tesz a klímasemlegesség eléréséért. Zay Balázzsal, a Klímapolitikai Intézet vezető kutatójával beszélgettünk.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.03.04. hétfő, 18:00
Kovács Zsolt
öngondoskodásért felelős miniszteri biztos
Vészjósló ütemben zabálja az áramot a mesterséges intelligencia, hamarosan 15 atomerőmű is kevés lesz neki

Vészjósló ütemben zabálja az áramot a mesterséges intelligencia, hamarosan 15 atomerőmű is kevés lesz neki

Egyes becslések szerint 2027-re a teljes kapacitáson működő MI szerveregységek anni áramot fogyasztanak, mint Hollandia, és 15 átlagos méretű atomerőmű teljesítményének felel meg. Egyetlen kép generálásának áramfogyasztásából pedig fel lehetne tölteni egy mobiltelefont. A technológiai vállalatok titkolózása megnehezíti, hogy pontos képet kapjunk az igencsak energiaigényes MI-modellek valós fogyasztásáról, és arról, mekkora környezeti terhet jelent a működtetésük. A rendelkezésünkre álló adatok azonban azt sugallják, hogy a fejlesztőknek sürgősen lépniük kell, és fenntartható alternatívákat kell találniuk a jelenlegi működésre. Ebben egyrészt maga a mesterséges intelligencia, illetve a kisebb, hatékonyabb modellek is segíthetnek.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×